صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان‌رضوی از آزادی ۱۹۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۶ مرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

جواد غفاریان‌طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۶ مردادماه، ۱۹۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که ۹ نفر خانم و ۱۹۰ نفر آقا بودند که کل بدهی آنان مبلغی بیش از ۳۸۴ میلیارد تومان بوده است که از این میان، شکات از ۹۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان گذشت کردند، آورده مددجویان حدود ۷ میلیارد تومان بوده است و اعساری که توسط ما، مرجع قضایی و خود افراد پیگیری شده ۲۴۹ میلیون تومان از این پرونده‌ها اقساطی شده است که در پیش‌پرداخت آنان کمک کردیم. قریب به ۱۰ میلیارد تومان از ستاد دیه تسهیلات دریافت کردند و حدود ۲۳ میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان ستاد دیه بلاعوض کمک کرده است.

وی افزود: سال گذشته در همین مدت ۱۲۰ نفر آزاد شدند که امسال نسبت به سال گذشته تعداد زندانیان آزادشده ۷۹ نفر افزایش یافته است. یک زندانی در اثر حوادث کارگاهی، ۱۲۹ نفر به علت بدهکاری مالی، ۴۳ نفر به دلیل بدهی مهریه و ۲۵ نفر به علت بدهی نفقه زندانی بودند که آزاد شدند.

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی، ادامه داد: پرونده‌های جانبازان و خانواده شهدا، بانوان بیشتر از ۵۵ سال، آقایان بالای ۶۵ سال، اطفال زیر ۱۸ سال و بانوان سرپرست‌خانوار با اولویت پیگیری می‌شود، اما به لطف خدا با وجود خیرین، وکلا و شکاتی که گذشت داشتند، امروز مشکل اولویت‌بندی و صف نداریم؛ پرونده آماده شود و استحقاق کمک داشته باشیم، زمینه آزادی را فراهم می‌کنیم؛ هم‌اکنون پرونده‌های نزدیک به ۴۰ نفر با بدهی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان آماده شده است و زمینه آزادی را طی روز‌های آینده فراهم خواهیم کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.