صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فیلم سینمایی «ددپول و ولورین» با فروش ۴٣٨ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران خود، هشتمین افتتاحیه پرفروش تاریخ سینما را رقم زد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ددپول و ولورین»، یک ماجراجویی کمیک بوکی که ۲ شخصیت محبوب مارول را با هم در یک قاب قرار داده است، گیشه سینما‌های جهان را از آن خود کرده است.

بنا بر گزارش ورایتی، این فیلم ابرقهرمانی در سه روز ابتدایی اکران خود ۲۰۵ میلیون دلار فروش کرده تا عنوان هشتمین افتتاحیه برتر تمام دوران را از آن خود کند و پیش از «پلنگ سیاه» سال ۲۰۱۸ با ۲۰۲ میلیون دلار و پس از «دنیای ژوراسیک» سال ۲۰۱۵ با ۲۰۸ میلیون دلار و «اوانگرزها» در سال ۲۰۱۲ با فروش ۲۰۷ میلیون دلار قرار گرفته است.

این در حالی است که تنها ۹ فیلم در تاریخ هالیوود در اولین تعطیلات آخر هفته خود از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرده‌اند.

فیلم «ددپول» در سال ۲۰۱۶، ١٣٢ میلیون دلار فروش کرد. «ددپول۲» محصول ۲۰۱۸ به ۱۲۵ میلیون دلاری رسیده بود و اکنون «ددپول و ولورین» با فاصله زیادی موفق شده تا «درون و بیرون ۲» (که دنباله موفق انیمیشن پیکسار دیزنی است و با افتتاحیه ۱۵۵ میلیون دلاری روبه رو بود) را پشت سر بگذارد و جایگاه اول جدول را از آن خود کند.

در سطح بین‌المللی، «ددپول و ولورین» موفق شد تا ۲۳۳.۳ میلیون دلار بفروشد و در مجموع کارش را با فروش ۴۳۸ میلیون دلاری آغاز کند.

این فیلم که با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن ساخته شده تنها پس از سه روز اکران، عنوان ششمین پرفروش سال ۲۰۲۴ را کسب کرده است. دیزنی حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای تولید و ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای تبلیغ فیلم هزینه کرده است.

پیش‌بینی می‌شد که قسمت سوم «ددپول» که اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول و شخصیت‌های کتاب‌های مصور آن است (که مجوز آن قبلا به فاکس قرن بیستم فروخته شده بود)، حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار بفروشد.

در این فیلم لوگان شخصیتی که هیو جکمن ایفاگر آن است، از دوران بازنشستگی بیرون آمده و به کارگردانی شاون لوی به «ددپول» پیوسته است. این فیلم تنها در روز جمعه ۹۶ میلیون دلار فروخت که بسیار بالاتر از فروش بیشتر فیلم‌های سال ۲۰۲۴ در یک هفته افتتاحیه آنها بود.

موفقیت «ددپول و ولورین» یک پیروزی ضروری برای مارول هم محسوب می‌شود. اگرچه این غول کمیک در طول ۱۵ سال با ۳۳ فیلم پرفروش‌ترین فیلم‌ها را روانه بازار کرده، اما فیلم‌های اخیر آن مانند «ابدی‌ها»، «مرد مورچه‌ای و زنبور: کوانتومانیا» و «مارول‌ها» ناموفق ظاهر شدند. گفته می‌شود بخشی از این مشکل این است که از زمان راه‌اندازی سرویس استریم دیزنی پلاس، بینندگان با اسپین‌آف‌ها، دنباله‌ها و سریال‌های تلویزیونی بی‌شماری مواجه شده اند و همین موجب شد تا باب ایگر؛ مدیرعامل دیزنی تصمیم بگیرد تا شمار فیلم‌های تولیدی را کاهش دهد.

«باربی» فیلم پرفروش سال پیش کارش را با فروش ۱۵۵ میلیون دلاری شروع کرد و عنوان بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه سال را از آن خود کرد و «اوپنهایمر» در هفته افتتاحیه ۸۰.۵ میلیون دلار فروخت. «تاپ گان: ماوریک» هم در سه روز اول اکرانش در آمریکای شمالی حدود ۱۲۴ میلیون دلار در گیشه فروش کرده بود.

منبع: برنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.