صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اجرای پروژه‌های شهری بر اساس نیاز شهر مشهدمقدس

  • کد خبر: ۲۴۱۷۸۶
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
شهردار مشهدمقدس گفت: اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های جدید براساس اقتصائات شهر و نظام درخواست‌های زائران و مجاوران است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولان از صدای خراسان رضوی اظهار داشت: مشهد شهری است که سالانه حداقل ۳۰ میلیون زائر به این کلان‌شهر مذهبی مشرف می‌شوند؛ همچنین میزبان حدود ۴ میلیون زائر خارجی هستیم.

وی افزود: اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های جدید براساس اقتصائات شهر و نظام درخواست‌های زائران و مجاوران است؛ ۳۵ پروژه را به بهره‌برداری رساندیم، پروژه‌هایی از جمله مجموعه آبی شهید قربانی، بوستان برکت، تقاطع چهارسطحی آزادگان، چپ گرد پیامبر اعظم (ص)، ساخت دو ایستگاه بزرگ آتش‌نشانی، ورودی اصلی ایستگاه الندشت قطار شهری و ساخت پله فرار‌های خط دو و... از دوره‌های قبلی مدیریت شهری باقی مانده بود که در این دوره تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: سال قبل ۴ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و برای امسال ۶ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کرده‌ایم که یک رکورد محسوب می‌شود.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: پروژه بولوار و تقاطع غیرهمسطح حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) آماده بهره‌برداری شده و پروژه پارکینگ توحید با ۱۵۰۰ جای پارک نیز در حال ساخت است.

او ادامه داد: در ۱۷۰ محله شهر مشهدمقدس؛ شورای اجتماعی محلات تشکیل شده و با نظر شورای اجتماعی محلات و براساس سیاستگذاری شورای اسلامی شهر مشهد؛ تا سقف ۱۵ میلیارد تومان پروژه تعریف می‌شود که براساس نیاز محلات است.

تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب

قلندرشریف گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری شورای اسلامی شهر؛ با وجود اینکه مشهد؛ شهر خشکی است در حوزه فضای سبز و خدمات شهری در کشور نمونه هستیم.

شهردار مشهدمقدس خاطرنشان کرد: نگهداری فضای سبز در شرایط مشهد؛ سخت است و برای نگهداری به آب کافی نیاز داریم، اما سال گذشته آب مورد نیاز در این حوزه تامین شد.

وی افزود: بوستان ۷۷ هکتاری کرامت را سال گذشته آغاز کردیم؛ این بوستان بزرگترین بوستان شهر است که در حاشیه شهر در حال احداث است و علاوه بر آن؛ بوستان‌های محلی و منطقه‌ای نیز احداث می‌شوند.

قلندرشریف ادامه داد: برای تامین آب و شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، پروژه‌ای را اجرایی کردیم که در کل شهر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هدف این است که برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز؛ از آب‌های خاکستری و پساب استفاده کنیم؛ در این راستا قرارداد‌های خوبی با شرکت آب و فاضلاب و بخش خصوصی امضا کرده‌ایم.

شهردار مشهدمقدس گفت: در همین راستا یک مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی ذخیره پساب در محل میدان و تقاطع آزادگان در حال اجرا داریم و از طریق این تمهیدات؛ آب مورد نیاز فضای سبز مشهد تا ۲۵ سال آینده تامین می‌شود.

بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۳

قلندرشریف با اشاره به اقداماتی که در حوزه قطار شهری به ویژه خط دو صورت گرفته، گفت: امسال خط دو را به ایستگاه سلامت می‌رسانیم.

شهردار مشهدمقدس گفت: چهار یا پنج سال در حوزه قطار شهری رکود داشتیم که خوشبختانه هم اکنون برطرف شده؛ فاز نخست خط سه قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل شهری خاطرنشان کرد: در حوزه اتوبوسرانی نیز قرارداد خرید و تزریق ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان درون‌شهری را منعقد کرده‌ایم و «هر روز یک اتوبوس» شعار ما در این زمینه است؛ علاوه بر این و در حوزه عمرانی؛ پروژه اتصال بولوار امام خمینی (ره) به بولوار نماز از طریق میدان انقلاب نیز در حال اجرا است.

قلندرشریف در ادامه گفت: فروشگاه‌های «شهرما» در حوزه تامین معیشت مردم با ارائه تخفیف‌های ویژه مشغول فعالیت هستند و در کشور تبدیل به الگو شده‌اند و اجناس با ۳۰ تا ۴۵ درصد تخفیف به شهروندان ارائه می‌شود.

پل روگذر شاندیز به مشهد اجرا می‌شود

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: مشهد بهترین شهر از لحاظ ناوگان اتوبوسرانی است؛ ۱۷۵۰ اتوبوس، میدل باس و مینی‌بوس فعال با میانگین عمر ۱۰ سال داریم و ۴۰۰ دستگاه جدید امسال اضافه می‌شود.

وی افزود: مرز مشهد با طرقبه؛ پل مهندس پرتوی است و برنامه داریم که پل روگذر از سمت شاندیز به بولوار وکیل آباد را اجرایی کنیم؛ هرچند این اتفاق در محدوده شهر مشهد نیست، اما برای کمک به شهرداری طرقبه و استفاده مردم مشهد در دستور کار قرار دارد و اجرایی خواهد شد.

قلندرشریف گفت: محل «لندفیل» مشهد مشخص است و مدعی هستیم خوشه جمع‌آوری تا تفکیک زباله را به صورت صنعتی و هوشمند به صورت توامان در اختیار داریم.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی مشهدمقدس گفت: به هیات‌های مذهبی نیز کمک‌هایی داشته‌ایم و مسجد محوری نیز مورد توجه قرار گرفته است. ‏

وی افزود: هر ماه تکلیف کرده‌ایم معاونان، شهرداران و مدیران باید در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ حضور پیدا کرده و به مردم پاسخگویی کنند.

قلندرشریف گفت: امسال ۱۵ کلان پروژه در دستور کار قرار دارد که بخشی آغاز شده و بخشی دیگر آغاز خواهد شد؛ بوستان جهانشهر نیز در ۱۲۹ هکتار از اراضی ارتش به عنوان بزرگترین بوستان شهری مشهد در چهار فاز اجرا می‌شود که عملیات فاز اول آن هفته پیش به صورت رسمی آغاز شد.

شهردار مشهدمقدس در پایان گفت: دهکده ورزشی نوین الهیه که مجهز به سالن‌ها و زمین‌های ورزشی است اکنون در حال احداث است؛ این دهکده محل اسکان و مجموعه آبی نیز دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.