صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایشگاه «مشایه» ویژه عرضه لوازم پیاده‌روی اربعین و موکب‌ها با اولویت ارائه محصولات داخلی، در مشهد برپا می‌شود.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، مدیرکل امور فرهنگی و زائرین استانداری خراسان‌رضوی امروز (۹ مرداد ۱۴۰۳) در نشستی با اصحاب‌ رسانه در محل اداره‌کل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، درباره برگزاری نمایشگاه «مشایه» با همکاری مؤسسه فرهنگی «ارغوان» به‌منظور تقویت نگاه فرهنگی در پیاده‌روی اربعین صحبت کرد.

مصطفی صفایی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با مساحتی بالغ بر ۳ هزار مترمربع، شامل ۸۰ غرفه، با رویکرد فرهنگی برپا می‌شود، ابراز داشت: در این فضا، محصولات تخصصی موکب‌داران و بسته‌های موردنیاز زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه «مشایه» به منظور تقویت نگاه تبلیغی‌فرهنگی در زیارت‌ اربعین برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و زائرین استانداری خراسان‌رضوی یادآور شد: پیش‌بینی ما این است که مرکز پلیس+۱۰ و همچنین پایگاه ثابت «رادیو زیارت» را در این نمایشگاه راه‌اندازی کنیم.

 آمادگی کامل کمیته فرهنگی در پیاده‌روی اربعین 

در ادامه، مسئول بعثه مقام معظم‌رهبری در خراسان‌رضوی با تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه پیاده‌روی اربعین، این مراسم را فرصتی بی‌نظیر برای کسب لذت معنوی دانست.

حسین احمری با اشاره به نقش پررنگ کمیته فرهنگی در برگزاری این مراسم، از آمادگی کامل این کمیته برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی خبر داد.

احمری اشاره داشت: کمیته فرهنگی اربعین خراسان‌رضوی که با تجربه‌ای چندساله در این حوزه فعالیت می‌کند، سال گذشته، بیش‌از شش هزار روحانی را در قالب‌های مختلف ازجمله تبلیغ در موکب‌ها، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برپایی نمازجماعت در مسیر پیاده‌روی، به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام کرد.

وی ادامه داد: امسال نیز این کمیته با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری نهاد‌های فرهنگی مختلف، اقدامات گسترده‌ای را در دست اجرا دارد؛ ازجمله این اقدامات می‌توان به شناسایی ظرفیت‌های نهاد‌های فرهنگی، برگزاری جلسات هماهنگی، بازدید از نهاد‌ها و راستی‌آزمایی برنامه‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به تمرکز بر فعالیت‌های مسجدی ابراز داشت: با توجه به اهمیت مساجد در برگزاری مراسم مذهبی، برنامه‌های ویژه‌ای برای مساجد سطح خراسان بزرگ در نظر گرفته شده است. همچنین برگزاری مراسم متمرکز در روز اربعین در هر شهر استان و همکاری با شهرداری‌ها و صداوسیما جهت فضاسازی از دیگراقدامات برای هرچه‌باشکوه‌تر برگزارشدن این مراسم است.

پیش‌بینی برپایی ۸۰ غرفه در نمایشگاه

در ادامه این نشست، مدیر مؤسسه فرهنگی ارغوان و مجری نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳، دایر می‌شود.

محمد اردمه افزود: پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شود و تبلیغات شهری گسترده‌ای نیز در میادین و تقاطع‌های شهر انجام خواهد شد.

اردمه خاطرنشان کرد: هدف اصلی این نمایشگاه ارائه محصولات باکیفیت به زائران و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به آن‌هاست. همچنین برنامه‌ریزی شده است تا در دوره‌های بعدی این نمایشگاه، با ایجاد یک ستاد دائمی، فرصت بیشتری برای تولیدکنندگان فراهم شود تا محصولات خود را به صورت مستقیم به زائران عرضه کنند.

مدیر مؤسسه فرهنگی ارغوان خاطرنشان کرد: ساعات بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب تعیین شده است. 

اردمه در پایان گفت: امیدواریم که با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم گامی مؤثر در مسیر خدمت‌رسانی به زائران برداریم و رضایت آن‌ها را جلب کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.