صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تشدید سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق باعث شده برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در غبار ناشی از وزش این باد‌ها فرو رفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، تا ظهر امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۴۰۳ بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسیده و گردوخاک ناشی از آن میدان دیدافقی در بسیاری از مناطق نیمه شمالی سیستان و بلوچستان را به شدت کاهش داده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته گردوخاک ناشی از وزش این باد‌ها شعاع دید افقی در حداقل ۸ شهرستان سیستان و بلوچستان را به شدت کاهش داد به طوریکه میزان دید افقی در زهک به ۱۰۰۰، زابل ۱۲۰۰، نصرت آباد ۲۰۰۰ و زاهدان به ۲۵۰۰ متر کاهش یافته است.

باد‌های ۱۲۰ روزه همچنین برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی را نیز تحت تاثیر قرار داد و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بیرجند را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد.

در شبانه روز اخیر از حداقل ۷ ایستگاه هواشناسی در هفت شهرستان خراسان جنوبی وزش باد و گردوخاک گزارش شده که شعاع دید افقی را در ایستگاه‌های «بیرجند» و «حاجی‌آباد» به ۱۰۰۰، نهبندان ۳۰۰۰ متر و طبس به ۴۰۰۰ متر کاهش داد.

وزش باد و گردوخاک همچنین میزان دید افقی در ایستگاه هواشناسی سبزوار در خراسان رضوی را نیز به ۴۰۰۰ متر کاهش داده است.

خشکسالی‌های اخیر و افزایش سطح غبار خیزی در شرق و جنوب شرق کشور و غرب کشور‌های افغانستان و پاکستان سبب افزایش فراوانی و شدت وقوع پدیده‌های خاکدار در این پهنه وسیع شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.