صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

علت انصراف طیب‌نیا از معاون‌اولی رئیس‌جمهور چه بود؟

  • کد خبر: ۲۴۲۱۱۲
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
درباره عدم پذیرفتن مسؤولیت معاون‌اولی توسط طیب‌نیا، برخی مسائل و مشکلات شخصی در برخی رسانه‌ها عنوان شده که به نظر می‌آید تنها دلایل نبوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا عارف در حالی از سوی پزشکیان به سمت معاون اولی رئیس‌جمهور منصوب شد که حتی جریانات نزدیک به مسعود پزشکیان نیز از این انتصاب شوکه شدند.

عارف در روزهای گذشته گزینه جدی برای معاون اولی رئیس‌جمهور نبود و در رسانه‌ها و نزدیکان دولت بیش از همه گزینه‌ها، نام علی طیب نیا مطرح شده بود.

رسانه‌های اصلاح‌طلب که از طیب نیا به‌عنوان موفق‌ترین وزیر اقتصادی سال‌های اخیر نام می‌بردند، خود را برای خبر انتصاب معاون اولی او از چند روز قبل آماده کرده بودند.

درباره عدم پذیرفتن مسئولیت معاون اولی توسط طیب نیا، برخی مسائل و مشکلات شخصی در برخی رسانه‌ها عنوان شده که به نظر می‌آید که تنها دلیل احتمالی نبوده است. فاصله نظریات سیاسی و اقتصادی بسیاری از اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم برای انتخاب وزرای دولت جدید با طیب نیا به‌قدری آشکار است که قابل‌پیش‌بینی بود که وی نپذیرد که شخص دوم کابینه‌ای باشد که خروجی آن توسط این شورای راهبری با آن ترکیب خاص سیاسی معرفی می‌شود.

این‌گونه به نظر می‌آید که طیب نیا، دیدگاه‌های کارشناسی متفاوت با خروجی شورای راهبری دولت چهاردهم دارد و ترکیب پیشنهادی وزرای جدید را مطلوب نمی‌دانسته است.

در همین حال شورای راهبری، شب گذشته با یک ترکیب اصلاح‌طلبانه به ریاست محمدجواد ظریف، با معرفی گزینه‌های پیشنهادی خود به رئیس‌جمهور برای وزارتخانه‌های زیر مجموعه دولت، به کار خود پایان داد.

مسعود پزشکیان پیش‌ازاین بارها بر تشکیل دولتی که نمایانگر وفاق ملی باشد تأکید کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.