صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت‌‌نام‌‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف تخلف و توسط مجلس شورای اسلامی قابل‌پیگیری است و در جلسه کمیسیون آموزش این موضوع بررسی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید ابوالحسن مصطفوی درخصوص ثبت‌‌نام‌‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف اظهار کرد: این رویه اشتباه و تخلف است؛ زیرا عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ناشی از سیاست‌گذاری‌های نادرست آموزش‌وپرورش در بی‌توجهی به مدارس دولتی است.

وی افزود: عدم ثبت‌‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف باعث بازماندگی از تحصیل می‌شود و این اقدام خلاف عدالت آموزشی است؛ بنابراین مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش باید در این رابطه پاسخگو باشند.

مصطفوی بیان کرد: موضوع ثبت‌‌نام‌‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف، توسط مجلس شورای اسلامی قابل‌پیگیری است و در جلسه کمیسیون آموزش این موضوع بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های آموزشی نیاز به بازنگری دارد، در حالی که بر مهارت‌آموزی و تغییر در شیوه آموزش‌های ارائه‌‌شده در مدارس با هدف ارائه دانش کاربردی تأکید می‌شود و حتی این موضوع از سوی رهبر انقلاب هم مورد تأکید قرار گرفته است، اما شاهد هستیم سیاست‌گذاری‌ها همچنان در مسیر تقویت حافظه‌محوری و ارائه دروس غیر کاربردی است.

وی ادامه داد: روند فعلی باعث می‌شود افراد صاحب قدرت و ثروت با دستیابی به مدارس باکیفیت و معلمان بهتر نمرات بالاتری دریافت کنند، از سوی دیگر با اعمال سهم بالای نمرات دوره متوسطه دوم در کنکور می‌توانند به دانشگاه‌های بهتر راه یابند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.