صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرسودگی ۶۷ درصد از ماشین آلات راهداری خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۲۲۵۰
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مجموع ماشین آلات این اداره کل ۷۰۹ دستگاه است که ۶۷ درصد از آنها فرسوده و مستهلک است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی قنبری اظهار داشت: میانگین سن مجموع ۷۰۹ ماشین آلات راهداری خراسان رضوی ۲۹ سال است که مطابق استاندارد‌های موجود، ماشین آلات سنگین با بیش از ۲۵ سال عمر و ماشین آلات سبک با بیش از ۱۵ سال عمر، فرسوده محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: ۶۷ درصد ماشین آلات موجود در راهداری خراسان رضوی فرسوده شده است که ۱۴ درصد از این میزان نیاز به تعمیر، بازسازی و نوسازی دارند و هفت درصد نیز از رده خارج شده اند.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ۷۰۹ دستگاه ماشین آلات ۵۳ دستگاه از رده خارج محسوب می‌شوند که از این تعداد ۹ ستگاه خودرو سبک، ۱۱ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و ۳۳ دستگاه از ماشین آلات سنگین و غیرقابل تعمیر و بازسازی هستند.

قنبری با اشاره به این که هم اکنون ۶۵۶ دستگاه از ماشین آلات ذکر شده فعال هستند اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۸ دستگاه خودرو سبک، ۲۵۹ دستگاه نیمه سنگین و ۲۸۹ دستگاه ماشین آلات سنگین هستند که در عملیات‌های راهداری و راهسازی به کار گیری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به فرسودگی بیش از حد ناوگان راهداری و نبود قطعات یدکی اصلی ماشین آلاتی که فرسوده شده اند در عمل صرفه اقتصادی برای بازسازی آنها وجود ندارد.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برای نوسازی ناوگان راهسازی و خرید ماشین آلات مورد نیاز در این استان ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

قنبری افزود:راهداری با توجه به حجم و نوع فعالیت، باید بهترین و به روزترین ماشین‌آلات را داشته باشد تا بتواند به ماموریت ذاتی خودش که برقراری تردد آسان و ایمن جاده‌ای به‌ویژه در ایام سرد سال است عمل کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.