صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازنگری الزامات اساسنامه نهضت سوادآموزی

  • کد خبر: ۲۴۲۲۵۲
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه اگر قرار است اساسنامه نهضت سوادآموزی اصلاح و بازنگری شود باید همه استلزامات مربوط در آن دیده شود، گفت: یکی از الزامات اساسنامه تامین منابع مورد نیاز از جمله نحوه تامین نیروی انسانی و منابع مالی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسول جمشیدی با بیان اینکه قانون برنامه هفتم مصوب و ابلاغ شده است،اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم پیشرفت، در ماده ۹۱ موضوع اصلاح و بازنگری اساسنامه نهضت سوادآموزی مصوب شده که بعد از ابلاغ ظرف ۶ ماه وزارت آموزش و پرورش مکلف است اساسنامه نهضت را بازنگری و برای تصویب به مجلس بفرستد.

 وی با بیان اینکه آنچه که نهضت انتظار دارد اجرای همین حکم است افزود: رویکرد آن توسعه و تعمیر سواد و خدمت و ریشه کنی کامل بی سوادی با تعاریف مبتنی بر تعاریف جدید است که انتظار نمایندگان مجلس نیز است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه اگر قرار است اساسنامه نهضت سوادآموزی اصلاح و بازنگری شود باید همه استلزامات مربوط به آن در اساسنامه دیده شود ادامه داد: یکی از الزامات اساسنامه، تامین منابع مورد نیاز از جمله نحوه تامین نیروی انسانی و منابع مالی است که اگر دولت چهاردهم به آن اهتمام لازم را داشته باشد کمک بزرگی به موضوع سوادآموزی و آموزش بزرگسالان کشور خواهد کرد.

جمشیدی با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی در حال انجام چند اقدام همزمان است گفت: در قالب برنامه‌های تحولی نهضت سوادآموزی راهبردی دنبال می‌شود که پنج برنامه تحولی جزو هدفگذاری کوتاه مدت آن به حساب می‌آید و برای سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود که از جمله آن می‌توان به بحث سواد آسان، سواد قرآن پایه و نهضت دانش آموز اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه در موضوع اصلاح و بازنگری اساسنامه، تیم‌های اندیشه ورز پای کار هستند تا به موقع برای مراجع تصمیم‌گیری ارسال کنند اظهار کرد: تکلیف این است که بر اساس اساسنامه فعلی کلیه افراد بی سواد بالای ۱۰ سال، بازمانده از تحصیل، روستایی و عشایری آموزش ببینند و موضوع صرفا خواندن و نوشتن نیست بلکه آموزش کم سوادان نیز دنبال می‌شود.

منبع‌:ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.