صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در پی به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران در بامداد گذشته، بورس تهران بیش از ۵۲ هزار واحد ریزش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در پایان وقت معاملات با افت ۲.۴۷ درصدی کانال ۲.۱ میلیون واحدی را بار دیگر از دست داد و تا سطح ۲ میلیون و ۶۷ هزار واحد ریزش کرد. فملی، فولاد، فارس، شپنا، تاپیکو، وبملت و شستا امروز بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. 

دو شاخص دیگر بازار سهام یعنی شاخص هموزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب ۳.۱۲ درصد و ۲.۶۹ درصد دچار سقوط شدند. 

ترس از حملات تلافی جویانه جبهه مقاومت علیه اسرائیل و شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه منجر به شدت سرعت خروج سرمایه‌ها از بورس شد. بازار سهام که مدت هاست دچار خروج پول‌های حقیقی از بازار است امروز این موضوع را با شدت بیشتری تجربه کرد. براین اساس یک هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی امروز از بازار خارج شد. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز امروز به ۵ هزار و یک میلیارد تومان رسید. 

در مقابل ریزش قیمت سهام، قیمت‌ها در بازار طلا و ارز به عنوان سرمایه‌های امن رشد شدیدی پیدا کرد تا جایی که دلار به کانال ۶۰ هزار تومان، طلا به نیمه کانال ۳.۵ میلیون تومان و سکه تمام نیز از کانال ۴۳ میلیون تومان عبور کرد. 

صندوق‌های طلا در بورس نیز امروز سراسر سبزپوش شده و مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گرفتند. 

امروز آخرین روز کاری بورس در هفته جاری بود و به نظر می‌رسد در روز‌های آینده بورس شرایط روز جاری را تکرار کند. مگر آنکه در دو روز پایانی هفته آتش جنگ فروکش کند و اقدامات تلافی جویانه منجر به عقب نشینی دشمن شود. 

در جریان به شهادت رساندن سردار سلیمانی در ۱۳ دی ماه ۹۸ نیز شاخص کل بورس در همان روز ۴ درصد ریزش کرد که ریزش سنگینی به حساب می‌آمد. بازار سرمایه در آن واقعه، پس از یک هفته تنش بین ایران و آمریکا، به مسیر اصلی خود بازگشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.