صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرخابی‌ها برای حضور در مشهد و برگزاری بازی‌های فصل لیگ‌برتر در ورزشگاه امام‌رضا(ع) چراغ‌سبز نشان دادند

به گزارش شهرآرانیوز، موضوع حضور تیم‌های بزرگ در مشهد و استفاده از زمین ورزشگاه امام‌رضا (ع) برای میزبانی بازی‌های خانگی در گاه‌وبیگاهی که زمین‌های اختصاصی خودشان مشکل داشته، طی سال‌های گذشته همواره مطرح بوده است. این وسط گاه سرخابی‌های پایتخت هم هنگام بروز مشکل در میزبانی ورزشگاه آزادی، بدشان نمی‌آمده است تا برای میزبانی بازی‌های خانگی از ورزشگاه شیک و مدرن امام‌رضا (ع) شهر مشهد استفاده کنند. حالا از پایتخت خبر می‌رسد با توجه به آنکه امسال ورزشگاه آزادی نمی‌تواند میزبان بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس باشد و از طرفی ورزشگاه تختی تهران هم مشکلات خاص خود را دارد، سرخابی‌ها بی‌میل نیستند تا بازی‌هایشان را به مشهد بیاورند. اعلام شفاهی باشگاه استقلال درباره تمایل برای حضور در مشهد و بردن بازی‌های خانگی به ورزشگاه امام‌رضا (ع)، پرسپولیسی‌ها را هم به این فکر انداخته است تا در این زمینه درخواست برگزاری مسابقات خانگی در مشهد را به فدراسیون بدهند. شهرآراورزشی این درخواست‌ها و تمایل استان به عملی شدن یا نشدن آن را بررسی می‌کند.

تاج‌فیروز: بی‌اطلاعم!

با وجود اعلام رسانه‌ای باشگاه استقلال و اخبار احتمال میزبانی آبی‌پوشان پایتخت در مشهد از تیم‌های لیگ‌برتری در بازی‌های خانگی، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان خراسان‌رضوی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد. علیرضا تاج‌فیروز در این‌باره به شهرآراورزشی گفت: «بی‌اطلاعم»! او درباره اینکه اگر چنین نامه‌ای به دست شما برسد، با آن موافقت یا مخالفت خواهید کرد، گفت: باید اول این نامه به دست ما برسد تا تصمیم بگیریم. البته ما برای برگزاری مسابقات استقلال در مشهد باید از شورای تأمین کسب تکلیف کنیم. تاج‌فیروز در پاسخ به اینکه موضعتان به‌عنوان متولی ورزش استان در این‌باره چیست و آیا با آمدن بازی‌های خانگی استقلال به مشهد موافقید، اذعان کرد: من موضع خاصی ندارم. نظر من نظر شورای تأمین است. اگر شورای تأمین مجوز بدهد و بگوید باشد، ما هم مخالفتی نداریم.

حیدری: پرسپولیس هم خواهان بازی در مشهد است

دبیر هیئت‌فوتبال استان خراسان‌رضوی واکنشی متفاوت به این خبر داشت. محسن حیدری گفت: هنوز هیچ نامه رسمی از باشگاه استقلال به دست ما نرسیده است، اما اگر چنین نامه‌ای بیاید، از آن استقبال می‌کنیم و آماده میزبانی از این تیم خواهیم بود. وی افزود: برگزاری بازی‌های سرخابی‌ها در مشهد موجب شور و نشاط اجتماعی برای جوانان این شهر می‌شود و طبیعی است که ما از آن حمایت کنیم. البته باید استعلام‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح گرفته شود و درصورتی‌که آنها مجوز‌های لازم را بدهند، مانعی برای برگزاری مسابقات این تیم در مشهد نداریم. حیدری با اشاره به درخواست باشگاه پرسپولیس برای میزبانی مشهد از بازی‌های خانگی، اظهار کرد: چند روز پیش با حسین بادامکی، سرپرست معاونت ورزشی باشگاه پرسپولیس، صحبت می‌کردم و او هم به‌صورت ضمنی مسئله میزبانی مشهد از بازی‌های خانگی تیمشان را مطرح کرد و ما هم گفتیم نامه‌اش را بزنند، اما هنوز نامه‌ای به ما نزده‌اند.

امین‌زاده: ورزشگاه امام‌رضا (ع) آمادگی برگزاری مسابقات را دارد

رضا امین‌زاده، مدیرعامل مؤسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی که مالکیت ورزشگاه امام‌رضا (ع) زیر نظر مجموعه اوست، درباره این اخبار گفت: هنوز نامه و درخواستی به ما نرسیده است و من نمی‌توانم الان در این‌باره اظهارنظر کنم. وی در پاسخ به اینکه اگر مراجع ذی‌صلاح در استان مجوز‌های لازم را بدهند، ورزشگاه امام‌رضا (ع) آمادگی برگزاری مسابقات سرخابی‌ها در لیگ‌برتر را دارد، اظهار کرد: صددرصد. این ورزشگاه استانداردترین ورزشگاه ایران است و خداراشکر در این سال‌ها به بهترین شکل از آن نگهداری شده است. زمین چمن آن مطلوب است و از نظر تجهیزاتی نیز همه‌چیز ورزشگاه تکمیل است. وی درباره اینکه گیت‌های ورزشگاه در چه وضعیتی است و چنانچه لازم باشد ورزشگاه امام‌رضا (ع) امکان نصب دوربین‌های VAR را دارد یا نه، تصریح کرد: گیت‌ها که سالم است و ما برای سیستم VAR هم پیش‌بینی‌های لازم را داشته‌ایم و از این بابت مشکلی نخواهیم داشت، اما همه‌اش منوط به این است که نامه رسمی به ما زده شود تا آن را بررسی کنیم.

چشم‌انتظار تصمیم بزرگ

با همه این تفاسیر، به نظر می‌رسد همه‌چیز برای میزبانی مشهد از بازی‌های سرخابی‌ها در لیگ‌برتر آینده مهیاست و تصمیم نهایی شورای تأمین در این‌باره فصل‌الخطاب است؛ اینکه آیا شهر مشهد و ورزشگاه مدرن آن از منظر امنیتی و مسائل شهری توانایی برگزاری دیدار‌های پرتماشاگری، چون بازی‌های سرخابی‌ها را دارد یا خیر. اگر شورای تأمین این مسئله را تأیید کند، بعید است کسی با برگزاری این مسابقات در مشهد مخالفتی داشته باشد؛ رقابت‌هایی که می‌تواند موجب شور و نشاط اجتماعی برای جوانان شهری شود که از داشتن تیم در سطح لیگ‌برتر فوتبال محروم است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.