صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در قسمت‌های گذشته یادآور شدیم که ابومسلم چگونه با همه نداری‌ها و مشکلات مالی، با دل و جان بازی کرد تا خودش را دوباره به سطح اول فوتبال کشور برساند. آدنیس، دیگرنماینده استان، با فرازونشیب مسابقات را سپری کرد تا به پایان فصل رسید. در این شماره رقابت‌های هفته‌های پایانی لیگ2 در سال1376 را مرور می‌کنیم.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز، در فاصله چهار هفته تا پایان مسابقات مرحله اول، ابومسلم سه‌شنبه، بیستم آبان، در مشهد ۴ بر ۰ فجر شهرداری رهنان را شکست داد تا با توجه به شکست فجر خرم‌آباد مقابل سپیدرود، به‌تن‌هایی با ۲۸ امتیاز در صدر جدول گروه سوم قرار بگیرد. مجید نوروزی، علی هاشمی، ارسطو محمدی و هادی عبدا... زاده شادی گلشان را با ۲ هزار تماشاگر مشتاق این تیم در سعدآباد، تقسیم کردند. آدنیس، دیگرنماینده خراسان، ۲ بر ۱ مغلوب میزبانش برق تهران شد. مشکل آدنیس در این بازی همان مشکل همیشگی‌اش بود؛ بازیکنان ناآماده‌ای که به‌دلیل رفاقت با مربی، پای ثابت ترکیب یازده‌نفره بودند. نکته جالب اینکه بازیکنان آدنیس در مسیر برگشت به‌علت غذاخوردن در یکی از رستوران‌های بین‌راهی، دچار مسمومیت شدند تا کامشان بیش از پیش تلخ شود.

شکست جنجالی ابومسلم در ساری

در فاصله چهار هفته تا پایان مسابقات مرحله اول، ابومسلم سه‌شنبه، بیستم آبان، در مشهد ۴ بر ۰ فجر شهرداری رهنان را شکست داد تا با توجه به شکست فجر خرم‌آباد مقابل سپیدرود، به‌تن‌هایی با ۲۸ امتیاز در صدر جدول گروه سوم قرار بگیرد. مجید نوروزی، علی هاشمی، ارسطو محمدی و هادی عبدا... زاده شادی گلشان را با ۲ هزار تماشاگر مشتاق این تیم در سعدآباد، تقسیم کردند. آدنیس، دیگرنماینده خراسان، ۲ بر ۱ مغلوب میزبانش برق تهران شد. مشکل آدنیس در این بازی همان مشکل همیشگی‌اش بود؛ بازیکنان ناآماده‌ای که به‌دلیل رفاقت با مربی، پای ثابت ترکیب یازده‌نفره بودند. نکته جالب اینکه بازیکنان آدنیس در مسیر برگشت به‌علت غذاخوردن در یکی از رستوران‌های بین‌راهی، دچار مسمومیت شدند تا کامشان بیش از پیش تلخ شود.

دومی با وجود باخت

آدنیس در هفته هفدهم در یک روز خوب با شکست ۴ بر ۰ میهمانش، بهپاک بهشهر، به رتبه پنجم صعود کرد. ابومسلم هم در همین چارچوب درحالی‌که از بدقولی مدیران ذوب‌آهن به تنگ آمده بود، روانه خرم‌آباد شد تا با فجر این شهر مصاف دهد. مشهدی‌ها که در بازی رفت و در دیداری پرحاشیه مغلوب شده بودند، این‌بار به قصد تلافی آمده بودند و درمقابل، فجر هم برای صعود چاره‌ای جز شکست حریف نداشت. این دیدار حساس که باز هم پرحاشیه از کار درآمد، ۲ بر ۱ به سود میزبان خاتمه یافت تا کار صعود ابومسلم سخت شود. تک‌گل ابومسلم را عبدالجلیل گل‌چشمه در دقیقه ۸۹ زد. ابومسلم با این شکست سی‌ویک‌امتیازی باقی ماند، اما به‌دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از راه‌آهن در رتبه دوم نشست.

برد تاریخی ابومسلم در روز خوب سعدآباد

۵ هزار تماشاگر مشتاق سه‌شنبه، بیست‌وپنجم آذر مصادف با نیمه شعبان، در ورزشگاه تختی مشهد شاهد مصاف سپیدرود رشت و ابومسلم بودند. شاگردان مجید جهانپور با تساوی هم صعود می‌کردند، اما ابومسلم نیاز به پیروزی داشت. گل دقیقه ۱۴ ابراهیم قاسمیان آب سردی بود بر پیکر ابومسلم و ۵ هزار تماشاگر مشهدی. پس از گل، ابومسلم یکپارچه حمله شد و به یک پنالتی دست یافت که داوود اعظم توپ را بیرون زد تا آه از نهاد هواداران بلند شود، اما خیلی زود مجید نوروزی و خود داوود اعظم در دقایق ۴۷ و ۵۲ برتری را به نام ابومسلم چرخاندند. پس از این برد، مشکی‌ها دور افتخار زدند و از حمایت هوادارانشان تشکر کردند. جالب اینکه در این روز طرف‌داران پیام هم به ورزشگاه آمده بودند و مشکی‌ها را تشویق می‌کردند. اشک‌های هادی مباشری هم پس از این صعود دیدنی بود. اغراق نیست اگر بنویسم او یک‌تنه پشت‌صحنه ابومسلم را جمع کرد و درحالی‌که اصفهانی‌ها قطره‌چکانی به این تیم پول می‌دادند، او در نقش مدیر، سرپرست و حتی تدارکات برای ابومسلم نقش‌آفرینی کرد. با این پیروزی ارزشمند، مشکی‌ها با ۱۰ پیروزی، ۴ تساوی و ۴ شکست، با ۲۸ گل زده و ۱۳ گل خورده، سی‌وچهارامتیازی و صدرنشین شدند تا با راه‌آهن سی‌وچهارامتیازی راهی مرحله دوم شوند. در گروه الف نیز در هفته آخر آدنیس مقابل چوکای تالش ۱ بر ۰ مغلوب شد و با کسب رتبه پنجم به کارش پایان داد. آدنیسی‌ها البته پیش از این مسابقه دیدار معوقه‌شان مقابل تک‌اسپرت بابلسر را برگزار کردند و ۲ بر ۲ مساوی شدند. آدنیس با ۶ پیروزی، ۷ مساوی، ۵ باخت، ۲۵ امتیاز کسب کرد.

نام کادر و بازیکنان آدنیس در این فصل: محمود سجادی، جواد قزوینی، مهران قاسمی‌پور، غلامرضا ناصری، حسین رضایی، حسن رضایی، محمدرضا مهاجری، اکبر ایزدی، علی‌اصغر عاملی‌نژاد، حسین جعفری، محمود عرفانیان، محمد چاهجویی، احمد رئیس‌الساداتی، حسین نوچه، مازیار ایزدپناه، رمضان شکری (تا نیم‌فصل)، مرتضی سلیمانی، منوچهر ارباب، عادل بهلور، سعید رئیسی/ مربیان: حسین کازرانی و علی سیف/ سرپرست: مرتضی خادم‌دوست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.