صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حسامی: مشهد نیازمند اعتبارات ملی است

  • کد خبر: ۲۴۲۴۰۲
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مشهد یک شهر ملی و بین‌المللی است که با اعتبارات محلی مدیریت می‌شود؛ در این خصوص نیازمند رویکرد و نگاه حمایتی مجلس شورای اسلامی در قالب‌های مختلفی چون بودجه زیارت هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: شهرداری یک نهاد درآمد-هزینه‌ای است ولی اجرایی شدن قانون درآمد‌های پایدار، توازن درآمد و هزینه مدیریت شهری را برهم زده است.

وی به لزوم شفافیت‌بخشی به تبصره ۲ ماده ۲ قانون درآمد‌های پایدار نیز اشاره کرد و گفت: دیگر مساله ما طرح‌های تفصیلی هستند که توسط مشاوران غیر بومی تهیه شده و امروز مطابق با نیاز شهر و شهروندان نیست؛ همین موضوع موجب شده که برای رفع مشکلات به کمیسیون‌های ماده ۵ و ماده ۱۰۰ پناه ببریم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به رویکرد حمایتی شورای ششم نسبت به مناطق حاشیه شهر، افزود: پروژه‌های عمرانی متعددی در این پهنه‌ها تعریف شده ولی متاسفانه عدم تکمیل شبکه فاضلاب این پروژه‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

حسامی در ادامه به حوزه حمل‌ونقل عمومی اشاره داشت و تصریح کرد: امروز احداث هر کیلومتر مترو، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری مشهد هزینه دارد و این در شرایطی بوده که کل اوراق مشارکت دولت برای احداث خطوط ریلی، ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: مشهد یک شهر ملی و بین‌المللی است که با اعتبارات محلی مدیریت می‌شود؛ در این خصوص نیازمند رویکرد و نگاه حمایتی مجلس شورای اسلامی در قالب‌های مختلفی، چون بودجه زیارت هستیم.

منبع: شورای اسلامی مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.