صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امور خارجه بولیوی با پزشکیان دیدار کرد

  • کد خبر: ۲۴۲۵۲۵
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
رئیس‌جمهور روابط ایران و بولیوی را راهبردی، برادرانه و مبتنی بر اشتراکات و مواضع آزادیخواهانه و استقلال‌طلبانه توصیف و با تمجید از اقدام دولت بولیوی در قطع روابط خود با رژیم صهیونیستی، برای تعمق و تقویت همکاری‌های همه جانبه دو کشور در دولت جدید اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسعود پزشکیان عصر چهارشنبه در دیدار خانم «سلیندا سوسا لوندا» وزیر امور خارجه بولیوی که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، روابط دو کشور را راهبردی، برادرانه و مبتنی بر اشتراکات و مواضع آزادیخواهانه و استقلال طلبانه توصیف و با تمجید از اقدام دولت بولیوی در قطع روابط خود با رژیم صهیونیستی، برای تعمق و تقویت همکاری های همه جانبه دو کشور در دولت جدید اعلام آمادگی کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه همچنین با تاکید بر اهتمام ویژه دولت خود به اجرای توافقنامه همکاری‌های مشترک میان دو کشور تصریح کرد: بی تردید موفقیت در پیشبرد و اجرای این توافقنامه مشوقی برای تعمیم همکاری های دو کشور به دیگر بخش‌ها و زمینه‌ها خواهد بود.

آماده توسعه روابط با ایران و همکاری در زمینه ترویج چندجانبه‌گرایی در جهان هستیم

«سلیندا سوسا لوندا» وزیر امور خارجه بولیوی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، سرزمین ایران را جلوه گاه صلح و دوستی در جهان توصیف و بر علاقمندی کشورش برای تقویت و ارتقای هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافقنامه همکاری های مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

وی در ادامه همکاری در زمینه های انرژی، تجارت، کشاورزی، صنعت و معدن، تکنولوژی، سرمایه گذاری، دانش بنیان و فرهنگی را از جمله محورهای مورد علاقه بولیوی برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: بولیوی همچنین برای همکاری با ایران در زمینه ترویج چند جانبه گرایی در عرصه جهانی آمادگی دارد.

سوسا لوندا در ادامه ضمن محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و همچنین جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه، به اشتراک مواضع ایران و بولیوی در حمایت از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت‌: بولیوی اولین کشور در آمریکای لاتین بود که به تبعیت از جمهوری اسلامی ایران روابط اش را با رژیم اشغالگر صهیونیستی به طور کامل قطع کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.