صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۶۱۲نفر از مددجویان از کمک بلاعوض جهت تامین اجاره مسکن به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار و۱۴۴ میلیارد تومان جهت تامین مسکن مددجویان بهزیستی پرداخت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا خالدی با اشاره به اینکه واگذاری ۱۱۳۹ واحد مسکونی به محرومین و مددجویان در قالب احداث و خرید مسکن ملی است، اظهار کرد: پرداخت ۱۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض جهت تامین مسکن در قالب احداث و خرید مسکن مددجویان و ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به ۵۸۴ خانوار واجد شرایط زیرپوشش از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات حوزه مسکن، خوشبختانه مددجو پشت نوبت در این حوزه وجود ندارد و بعد از ارائه مستندات خرید یا احداث توسط مددجویان از کمک بلاعوض تامین مسکن بهره‌مند می‌شوند. کمک به تکمیل و تامین مسکن خانوار‌های دارای دو عضو معلول و خانوار‌های دارای ایتام دارای پروژه در حال احداث از شاخص‌ترین اقدامات انجام گرفته در سال گذشته بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی، گفت: اعتبارات مسکن مختص مددجویانی است که دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه بهزیستی و تحت پوشش حمایت‌های مستمر یا غیر مستمر هستند؛ همچنین فرزندان مستقل شده از مراکز شبانه‌روزی نیز مشمول بهره مندی از اعتبارات این دستورالعمل می‌شوند.

خالدی درباره سایر خدمات ارائه شده به مددجویان، گفت: معافیت از پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز، هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری برای یک بار، تسهیلات ودیعه مسکن برای سرپرست خانوار‌های معلول و زن سرپرست خانوار حائز شرایط، کمک به تعمیر واحد مسکونی، پرداخت کمک بلاعوض تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش در قالب احداث یا خرید، کمک به تامین مسکن ایتام، کمک به تامین مسکن معلولین ومددجویان تحت پوشش در قالب طرح نهضت ملی مسکن بخشی از اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.