صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در پی ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش در تهران توسط رژیم صهیونیستی، مراسم تشییع پیکر‌های آنها با حضور گسترده مردم برگزار شد. این مراسم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود درباره مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس و محافظش در تهران به اقامه نماز توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر‌های آنها و حضور نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی اشاره کرد.

آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد: رهبر معظم انقلاب در حالی بر پیکر‌های اسماعیل هنیه و محافظش نماز خواند که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران نیز در کنار او ایستاده بود و نماز خواند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه (امروز) برای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که در تهران به همراه یکی از محافظانش ترور شد، مراسم عزاداری برگزار و او را تشییع کرد.

این رسانه نیز به اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های شهیدان قدس اشاره و تصریح کرد که آنها سپس به قطر منتقل خواهند شد تا در آنجا دفن شوند.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز به حضور گسترده مردم برای تشییع شهید اسماعیل هنیه در تهران اشاره کرد و نوشت: پس از آنکه رهبر معظم ایران بر پیکر رهبر سیاسی حماس و محتفظش نماز خواند، پیکر‌های آنها به میان جمعیت به سمت میدان آزادی برده شد و مردم برای آنها دعا خواندند و گل پرتاب کردند.

این شبکه گزارش داد که پیکر‌های اسماعیل هنیه و محافظ او برای خاکسپاری به قطر منتقل خواهد شد.

شبکه دویچه وله نیز گزارشی درباره برگزاری این مراسم منتشر و خاطر نشان کرد رهبر معظم ایران جلوی صفوف پر ازدحام در دانشگاه تهران بر پیکر اسماعیل هنیه نماز خواند.

دویچه وله در ادامه بخش‌هایی از بیانیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به شخادت رساندن رهبر سیاسی حماس را منتشر کرد که در آن وعده «مجازات سخت» برای اسرائیل به دلیل انجام این ترور را دادند.

شبکه الجزیره به‌طور مبسوط به پوشش خبری مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه در تهران پرداخت و گزارش داد: هزاران عزادار امروز (پنج‌شنبه) در مرکز پایتخت ایران با در دست داشتن پوستر‌های هنیه و پرچم فلسطین روز در دانشگاه تهران تجمع کردند تا به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر رهبر سیاسی حماس نماز بخوانند.

الجزیره افزود: پس از اقامه نماز، جمعیت انبوهی از مردم ایران در یک تشییع جنازه پنج کیلومتری از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی، هنیه و محافظش را که در حمله روز چهارشنبه شهید شدند، همراهی کردند.

نشریه لوموند نیز نوشت: ایرانی‌ها برای رئیس دفتر سیاسی حماس مراسم عزاداری در تهران برگزار کردند و رهبر معظم ایران بر پیکر او نماز اقامه کرد.

پایگاه خبری المانیتور گزارش داد: جمعیت گسترده‌ای که صبح امرو برای تشییع پیکر رهبر سیاسی حماس و محافظش به خیابان‌های مرکز تهران آمده بودند با در دست داشتن عکس هنیه و پرچم فلسطین شعار‌هایی علیه اسرائیل سر دادند و خواستار انتقام خون آنها شدند.

رسانه‌های متعدد دیگری از جمله اسکای نیوز، روزنامه‌های اهرام آنلاین، واشنگتن پست، الشرق الاوسط و سعودی گَزت، خبرگزاری آزِرتک، خبرگزاری ترند، شبکه داون، ام تی‌وی لبنان و سایرین مراسم تشییع اسماعیل هنیه در تهران را پوشش دادند و گزارش‌های درباره جزئیات آن منتشر کردند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.