صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خراسان رضوی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی از فرصت باقیمانده تا ۱۵ مرداد برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاکررضا مریدی بابیان اینکه اشخاص حقیقی تا ۱۵ مردادماه برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی مهلت‌دارند، گفت: مؤدیان مالیاتی به‌منظور بهره‌مندی از معافیت‌های قانونی و جلوگیری از جرائم مالیاتی لازم است نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا تاریخ اعلام‌شده اقدام کنند، زیرا ۱۵ مرداد، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ماده ۱۰۰ است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با اعلام اینکه در سال گذشته برای عملکرد ۱۴۰۱حدود ۶۰ درصد از اشخاص حقیقی از پرداخت مالیات معاف شدند، اظهار کرد: سال گذشته ۸۰ درصد از مؤدیان استان از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند و حدود ۹۵ درصد از مودیانی که از پرداخت مالیات معاف شده‌اند از تبصره ۱۰۰ استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: این امر به‌واسطه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ اتفاق افتاد و مستلزم داشتن نظام هوشمند و اطلاعات شفاف درآمدی کسبه و همچنین اعتماد متقابل است.

مریدی افزود: با توجه به اینکه تبصره ماده ۱۰۰ یک پیشنهاد از سوی سازمان امور مالیاتی است که مالیات را با تخفیفات و تسهیلات ویژه برآورد می‌کند و استفاده از آن علاوه بر داشتن نفع به سود مشاغل به نفع سازمان نیز هست، زیرا دیگر مجبور به بررسی پرونده و صرف نیرو، هزینه و زمان نیست.

وی با تأکید بر مزایای استفاده از تبصره ۱۰۰ یادآور شد: هدف سازمان امور مالیاتی کشور این است که از مؤدیان خرد، مالیات نگیرد و این مهم به حاکمیت کمک کرده و اطلاعات درآمدی مؤدیان امکان‌پذیر است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال تسهیلات این تبصره بیشتر است و توصیه ما به اشخاص حقیقی استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ است، زیرا سیاست سازمان امور مالیاتی، ایجاد فشار بر کسبه و بازاریان نیست.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی حکمرانی مبتنی بر داده را راهبرد اصلی خود قرار داده است و مالیات‌ستانی سیستمی، هوشمند و مبتنی بر داده است، گفت: معافیت مالیاتی یا دریافت مالیات بر اساس اطلاعات دقیق صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ پروژه مهم ایجاد امکان برای مردم نسبت به تعیین محل هزینه کرد مالیات‌های پرداختی آنان در قالب «آیین‌نامه هشت ماده‌ای اجرای نشان‌دار کردن مالیات‌ها» مؤدیان می‌توانند در زمان پرداخت مالیات خود در جریان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم، محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خود را تعیین کنند. در خراسان رضوی ۱۷۵ پروژه استانی و ۱۷ پروژه ملی برای انتخاب مودیان بارگزاری شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به جامعه‌پذیر کردن امر مالیات‌ستانی در کشور و تمکین مؤدیان در پرداخت مالیات منجر شود، ایجاد شفافیت و آگاهی مؤدیان نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی ایشان و سهیم دانستن آنها در فرایند آبادانی و پیشرفت کشور است.

مریدی افزود: با مصوبه هیات وزیران و تصویب آیین‌نامه مربوط، از سال جاری امکان انتخاب محل خرج‌کرد مالیات‌های پرداختی توسط پرداخت‌کنندگان مالیات فراهم‌شده است. تأمین منابع مالی پروژه‌هایی که حداکثر منافع عمومی را فراهم خواهند آورد از محل مالیات‌های پرداختی مؤدیان و با اختیار و انتخاب آنان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: مؤدیان در زمان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰)، فهرست پروژه‌های استانی و ملی با حداکثر منافع عمومی را مشاهده می‌کنند و می‌توانند از میان آنها پروژه مورد نظر برای تخصیص مالیات پرداختی خود را انتخاب کنند.

پرداخت مالیات مقطوع، بدون هزینه و غیرحضوری

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت مالیات مقطوع بدون هزینه و غیرحضوری، با پیام‌رسان داخلی از هر نقطه به‌عنوان خدمتی در راستای رفاه حال مردم، اظهار کرد: در راستای کاهش هزینه‌های مربوطه، امکان تائید و پرداخت مالیات مقطوع در اجرای تبصره ماده (۱۰۰) با استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی «بله» و «سروش پلاس» فراهم‌شده است.

وی افزود: بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، تسهیل در ارسال فرم تبصره (۱۰۰)، امکان ثبت تبصره ماده (۱۰۰) در هر ساعت از شبانه‌روز، پاسخگویی برخط به پرسش‌ها و ابهامات احتمالی مؤدیان، امکان ثبت تبصره ماده (۱۰۰) برای تمامی مؤدیان داخل و خارج از کشور، ثبت تبصره ماده (۱۰۰) به‌صورت کاملاً رایگان و عدم نیاز به مراجعه حضوری به ادارات برای پرداخت مالیات مقطوع از جمله مزایای استفاده از پیام‌رسان‌های «بله» و «سروش پلاس» است.

مریدی در خصوص مزایای بهره‌گیری از فرم تبصره ماده (۱۰۰) و پرداخت مالیات مقطوع مربوطه ادامه داد: صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده (۱۰۰) برای عملکرد سال ۱۴۰۲ استفاده می‌کنند، نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تکمیل جداول درآمد و هزینه و ارائه اسناد، مدارک و دفاتر ندارند، ضمن اینکه مالیات آنان به‌صورت مقطوع و بدون رسیدگی مأموران مالیاتی قطعیت می‌یابد. همچنین امکان افزایش مدت‌زمان تقسیط مالیات در ۱۰ قسط و ترتیب پرداخت آن از طریق چک الکترونیکی تا ۱۵ قسط وجود دارد.

وی افزود: مؤدیان می‌توانند با استفاده از بازوی mytax_bot@ در دو پیام‌رسان مذکور و از طریق منوی خدمات و انتخاب گزینه پرداخت مالیات در پیام‌رسان «بله» و انتخاب گزینه ویترین در پیام‌رسان «سروش پلاس» نسبت به ثبت تبصره ماده (۱۰۰) و پرداخت مالیات اقدام کنند.

واریز ۱۸۱۶ همت به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در ۳ماهه اول امسال

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی از واریز ۱۸۱۶ میلیارد تومان به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ۳ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده، این مبلغ به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریزشده که در این زمینه شاهد رشد ۱۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان واریز شده است. عوارض وصول‌شده مالیات بر ارزش‌افزوده در هر شهر و منطقه در راستای عمران و آبادی همان منطقه هزینه می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.