صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واتساپ با میلیارد‌ها کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان جهان است، اما هرگز مورد توجه مخاطبان آمریکایی نبوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، واتساپ را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید تا واقعاً روند کاهش اقبال آمریکایی‌ها به این پیام‌رسان را معکوس کند. او در یک کنفرانس که روز چهارشنبه برگزار شد گفت: اگر تعداد بیشتری از کاربران آمریکایی به واتساپ بپیوندند، تغییر بزرگی برای شرکت مادر فیسبوک اتفاق می‌افتد. متا قبلاً اعلام کرده بود که این برنامه از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده عبور کرده است.

آمار درآمد متا براساس جغرافیای کاربری نشان می‌دهد که ایالات متحده و کانادا ۳۸ درصد از کل درآمد‌های ۳۹ میلیارد دلاری این شرکت را تشکیل می‌دهند، در حالی که درآمد‌های آسیا، اروپا و سایر نقاط جهان مابقی درآمدها را تشکیل می‌دهند.

واتساپ بخشی از «خانواده برنامه‌های متا» است که شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و پیامرسان فیسبوک و تردز جزوی از آن‌ها هستند. درآمد این بخش در سه ماه اخیر ۳۸.۷ میلیارد دلار بود که ۲۲ درصد افزایش داشت. متا سود خالص این سه ماهه را ۱۳.۵ میلیارد دلار گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

زاکربرگ درباره واتساپ گفته که این برنامه کم‌کم بین کاربران آمریکایی نفوذ کرده است و آن‌ها متوجه تجربه‌ای خوب شده‌اند.

البته شکوفایی و قدرت متا و واتساپ در سال‌های اخیر از بین رفته است. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، در سال ۲۰۲۰ از شرکت متا شکایت کرد. اخیراً ادعا شد که متا در جریان بررسی خرید واتساپ و خرید اینستاگرام در سال ۲۰۱۲، اطلاعاتی را از مقامات پنهان کرده است. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.