صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واشنگتن پست: ۱۲ ناو آمریکایی در خاورمیانه مستقر شدند

  • کد خبر: ۲۴۲۵۹۳
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، ایالات متحده ۱۲ ناو خود از جمله ناو هواپیمابر «یو اس اس تئودور روزولت»، ناو‌های همراه آن و گروه عملیاتی آبی خاکی وسپ شامل سه ناو و بیش از چهار هزار تفنگدار دریایی و ملوانان خود را در خاورمیانه مستقر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: یکی از مقام‌های پنتاگون که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با این روزنامه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا حداقل ۱۲ کشتی جنگی خود را در خاورمیانه مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش، گروهی از این کشتی‌های جنگی از دریای سرخ منتقل شده‌اند و در حال حاضر هیچ یک از کشتی‌های جنگی ایالات متحده در این دریا مستقر نیستند.

گزارش روزنامه واشنگتن پست می‌افزاید: ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت به همراه ۶ کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و سه کشتی آبی خاکی یو اس اس وسپ، یو اس اس نیویورک و یون اس اس باکلی نیز در شرق دریای مدیترانه و در نزدیکی ساحل رژیم صهیونیستی مستقر شده‌اند.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیشتر در گفتگو با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی بر تعهد واشنگتن نسبت به امنیت تل آویو و در عین حال بر اهمیت جلوگیری از تشدید درگیری‌ها با حزب الله لبنان و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک تاکید کرده بود.

همچنین لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز پیش از این در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکا آماده کمک به رژیم صهیونیستی در صورت وقوع جنگ در شمال سرزمین‌های اشغالی است؟ گفت که اگر حزب الله لبنان به اسرائیل حمله کند، واشنگتن از اسرائیل دفاع خواهد کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.