صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مرحله نهایی بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه کارکنان و خانواده‌های شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران با حضور ۳۹۳ شرکت‌کننده در مشهد مقدس با محوریت یادواره شهدای غزه برگزار شد.

الهام اسماعیلی _ شهرآرانیوز، مرحله نهایی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه کارکنان و خانواده‌های شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران امروز (جمعه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۳) با حضور ۳۹۳ شرکت‌کننده در مشهد مقدس با محوریت یادواره شهدای غزه برگزار شد.

شاکر خفائی، دبیر این دوره از مسابقات، در خصوص این دوره از رقابت‌ها، اظهار کرد: با هدف توسعه فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی و اشاعه آن، مرحله نهایی بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان با شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر خانواده بزرگ شرکت نفت ایران و دانشگاه‌های بزرگ کشور کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، فرزندان مقطع متوسطه اول و دوم، فرزندان مقطع حوزه و دانشگاه، کارکنان و همسران در رشته‌های تحقیق، ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ اجزاء، اذان، تفسیر و نهج‌البلاغه با هم به رقابت پرداختند.

دبیر این دوره از مسابقات با بیان اینکه محور توسعه فرهنگ قرآنی بانوان هستند، افزود: افتخار ما این است بیشتر بانوان در این مسابقه شرکت داشتند به طوری که از ۳۹۳ نفر راه‌یافته به مرحله نهایی، ۲۱۷ نفر بانوان و ۱۷۶ نفر آقایان هستند.

 خفائی ادامه داد: دوره نهایی این دوره از مسابقات با حضور برترین شرکت‌کنندگان از ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، ستاد شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، ستاد شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و مناطق ۳۷گانه آن، ستاد شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و مناطق ۱۲گانه آن و شرکت‌های پالایش نفت بزرگ کشور برگزار شد.

قرآن نباید صرفاً ختم به قرائت باشد و باید در عمل نیز نمود پیدا کند

در ادامه علی زیار، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، نیز خاطرنشان کرد: کتاب قرآن و عترت، جهان تشیع را از همه آفت‌ها صیانت کرده است. قرآن فقط ختم به قرائت نباید باشد و باید در عمل نیز نمود پیدا کند.

وی مقاومت مردم غزه را در تمسک به قرآن کریم خواند و گفت: کودکان غزه با وجود شرایط سخت زندگی و در خرابه‌ها، مشغول تلاوت قرآن هستند.

زیار در پایان، از افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته، ۸ هزار نفر شرکت داشتند و امسال این رقم به ۱۰ هزار نفر رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، این دوره از مسابقات تحت عنوان «یادواره شهدای غزه» با شعار «غزه تنها نیست» به‌میزبانی شرکت پالایش نفت تهران از چهارشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، به مدت ۳ روز در مشهد مقدس برگزار شد و رده‌های سنی ۶ تا ۶۰ سال در این دوره شرکت کردند. همچنین در پایان مراسم، از منتخبان این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف تقدیر و تجلیل شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.