صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فعال قرآنی و منتخب مسابقات قرآن، نقش جامعه قرآنی را در جهاد تبیین و در حمایت از مظلومین به ویژه مردم غزه، مهم دانست.

الهام اسمایلی _ شهرآرانیوز، جواد باباخانی در حاشیه برگزاری بیست‌وهفتمین مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، با بیان مزین‌شدن این دوره از مسابقات به شهدای غزه گفت: جشنواره قرآنی تنها یک مسابقه نیست، بلکه فرصتی برای تعهد به اصول و آموزه‌های دینی و انسانی و ارتقای نقش جامعه قرآنی در حمایت از مظلومین و مقابله با ظلم است. این رویداد با هدف تقویت ارزش‌های دینی و انسانی و تأکید بر مسئولیت‌های اجتماعی جامعه قرآنی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال جشنواره فرصتی برای بازنگری در حمایت از مظلومین و تعمق در آموزه‌های قرآن کریم است.

این فعال قرآنی با اشاره به ایام اربعین و اهمیت عمل به آموزه‌های امام‌حسین(ع)، افزود: به عنوان یک شیعه واقعی، باید ندای مظلومین را بشنویم و دربرابر ظلم سکوت نکنیم. شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» باید برای ما الگو باشد. اگر به این شعار عمل کنیم، باید در عمل نیز به کمک مظلومین بشتابیم و در عرصه‌های مختلف ازجمله گفتار و عمل، پیشگام باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه قرآنی با نور هدایت قرآن منور شده است و انتظار می‌رود که این جامعه در عرصه عمل و گفتار پیش‌رو و پیش‌قدم باشد. کسانی که در عرصه قرآن فعالیت می‌کنند، باید در جهاد تبیین و روشنگری، راه‌های درست را به دیگران نشان دهند و در حمایت از مظلومین نقش مؤثری ایفا کنند.

باباخانی در پایان، تأکید کرد: این جشنواره تنها یک مسابقه نیست، بلکه فرصتی برای تعهد به اصول و آموزه‌های دینی و انسانی و برای ارتقای نقش جامعه قرآنی در حمایت از مظلومین و مقابله با ظلم است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.