صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

صدها هزار فلسطینی امروز جمعه در مسجد الاقصی، کرانه باختری و نوار غزه بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر فقید جنبش حماس و «وسیم ابوشعبان» محافظ وی نماز میت غیابی اقامه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، فلسطینی‌ها به ویژه در نوار غزه و اردوگاههای آوارگان، با اندوه فراوان از این رهبر فقید فلسطین یاد کردند.

خطبا و ائمه مساجد نیز از مواضع هنیه در حمایت از وحدت ملی فلسطینی ها و تقویت مقاومت آنها و همچنین مشارکت اجتماعی فعالانه در نوار غزه و همدردی و همراهی او با آنها در غم و اندوه در همه مناسبت ها سخن گفتند.

در سایر کشورهای اسلامی و عربی نیز نماز میت غیابی بر پیکر شهید هنیه اقامه شد و ائمه و خطبای مساجد از فضایل شهدا و مخلصین و جایگاه جهاد نزد پروردگار سخن گفتند و برای شهدا، مخلصان و مجاهدان دعا کردند.

«شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی و رئیس سازمان اسلامی بیت المقدس از منبر مسجد الاقصی، شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت و در فضایل شهدا و مخلصین سخنانی ایراد کرد.

در میانه سخنان شیخ عکرمه صبری، نمازگزاران با سردادن تکبیر، سخنان وی را تأیید و بر همدردی با خانواده هنیه و سران جنبش حماس تاکید کردند. پس از آن نماز میت به صورت غیابی بر پیکر شهید هنیه و همراه فقیدش و همه شهدای فلسطین برپا شد.

خطیب مسجد الاقصی بازداشت شد

نظامیان اشغالگر صهیونیست شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی را بازداشت کردند.

پیش از این، شبکه ۷ تلویزیون رژیم اسرائیل خبر داد که وزیر امور داخلی خواستار لغو اقامت شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی، به دلیل اقامه نماز برای روح شهید اسماعیل هنیه در مسجد الاقصی شد.

در شهر بیروت پایتخت لبنان نیز، هزاران شهروند در تشییع پیکر نمادین شهید هنیه و محافظش شرکت کردند. در شهرهای صنعا و تعز و چند استان دیگر یمن و شهرهای مختلف پاکستان و چندین کشور اسلامی دیگر نیز نماز میت به صورت غیابی بر پیکر شهید هنیه و محافظش اقامه گردید.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.