صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از انتخاب گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل‌۹۰ از سوی هیئت‌رئیسه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: طبق آیین‌نامه داخلی، هیئت‌رئیسه مجلس باید حداقل دو نفر را به عنوان گزینه ریاست کمیسیون اصل۹۰ به صحن علنی مجلس پیشنهاد دهد تا نمایندگان یک نفر را به عنوان رئیس کمیسیون اصل۹۰ انتخاب کنند.

وی افزود:‌ آقای پژمان‌فر و آقای موحد کاندیدای ریاست کمیسیون اصل۹۰ شدند و هیئت‌رئیسه مجلس نیز آن‌ها را به صحن علنی معرفی کرد که این موضوع در دستور جلسه هفته جاری مجلس قرار دارد تا تکلیف رئیس کمیسیون اصل۹۰ در اولین سال فعالیت مجلس دوازدهم، مشخص شود.

طبق آیین‌نامه داخلی، رئیس کمیسیون اصل‌نودم قانون اساسی با پیشنهاد حداقل دو نفر توسط هیئت‌رئیسه مجلس، از بین اعضای ثابت کمیسیون و با رأی مجلس برای مدت یک سال انتخاب می‌شود.

کمیسیون اصل۹۰، هشت عضو ثابت دارد که در شروع‌به‌کار مجلس، توسط رؤسای شعب و هیئت‌رئیسه انتخاب می‌شوند و از هر کمیسیون تخصصی نیز یک نفر به عضویت این کمیسیون درمی‌آیند.

نصرالله پژمان‌فر، فرهاد بشیری، محمد امیر، محمد معتمدی‌زاده، علی کشوری،‌ سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و مصطفی معینی‌آرانی، هشت عضو ثابت کمیسیون اصل‌نود مجلس دوازدهم هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.