صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیمه معلمان مدارس غیردولتی با ۳۰ ساعت کار در هفته

  • کد خبر: ۲۴۲۷۷۰
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی جدید با ۳۰ ساعت کار در هفته از بیمه و حقوق کامل بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده روز شنبه در نشست خبری با موضوع اولین جشنواره ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی اظهار کرد: همچنین ۶۰ ساعت دوره توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی و بیمه مدارس غیردولتی در حوزه سلامت برگزار می شود.

وی در ادامه به جزئیات جشنواره ملی ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای فرمایشات رهبر انقلاب به منظور انتقال خلاقیت و ابتکارات مدارس غیردولتی به مدارس دولتی برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف شناسایی خلاقیت‌ها و تسری آن به مدارس دولتی برگزار می‌شود و ۶ محور از جمله نوآوری در طراحی فرآیندهای آموزشی، پرورشی، مدیریت مدارس، محیط امکانات و مبانی تعلیم و تربیت برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مجموع ۶ هزار و ۲۰۰ طرح از ۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه به دبیرخانه جشنواره ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی ارسال شده است و ابتکارات در مرحله منطقه‌ای ۱۵۰ و در مرحله کشوری ۱۶۰ امتیاز نیاز داشت که ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری راه یافت و در نهایت ۲۰ اثر پذیرفته شد که قرار است تکریم شوند.

محمودزاده یادآورشد: همچنین ۴۴ طرح هم در قالب غرفه هایی ارائه می شود و در نهایت برداشت های این جشنواره مستندسازی می شود. همچنین کارگاه‌های تخصصی در ۴ محور نوآوری‌های نوظهور، هوش مصنوعی، مدارس آینده و نسل چهارم و جریان مدرسه در تربیت برگزار می‌شود.

وی در ادامه درباره اقدامات مدارس غیردولتی برای مهر امسال اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی در مهرماه آماده هستیم و در تابستان برنامه‌ریزی کامل انجام شده و ثبت‌نام‌ها صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره طرح‌های برتر ارائه شده توسط مدارس خاطر نشان کرد: ایده‌های مدیران و نیروی انسانی مدارس باعث شده اتفاقات خاصی در مدارس رخ دهد که آثار آن در فضای آموزشی و تربیتی مدرسه قابل مشاهده است.

محمودزاده یادآور شد: با این جشنواره مدارس حائز رتبه تشویق می‌شوند و تسهیلات ویژه در اختیار آنها قرار می‌گیرد، همچنین این خلاقیت‌ها در رتبه‌بندی آنها لحاظ می‌شود که اثر خود را بر شهریه می‌گذارد زیرا از این به بعد شهریه مدارس براساس رتبه خواهد بود.

وی عنوان کرد: بیشترین طرح از استان البرز با ۷۱۶ طرح و کمترین مربوط به استان های اردبیل و ایلام است، ۶ اثری که از استان ها قرار است تجلیل شود در روز اختتامیه مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس برند کمتر در این طرح شرکت کردند آن هم به این دلیل است که تمایل دارند سایر مدارس کمتر از خلاقیت آنها استفاده کنند، موضوع خواهرخواندگی با مدارس دولتی را در حاشیه شهرها دنبال می‌کنیم و ۲ هزار مدرسه را برای مهر آماده می‌کنیم تا از خلاقیت‌ها و نوآوری مدارس غیردولتی استفاده کنند.

مسعود حسن لو دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری نیز در این نشست اظهار کرد: اگر مدرسه‌ای طرحی ارائه داده باشد و جزو خلاقیت‌ها و ایده‌های دانش بنیان باشد از آن استفاده می‌کنیم.

وی یادآورشد: همچنین برای این جشنواره نشان خاص ایجاد کردیم و شرایط حمایتی برای مجموعه‌هایی که وارد شده و منتخب شدند، خواهیم داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.