صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز گفت: طی هماهنگی هایی با آب منطقه ای خراسان رضوی، مجوز حفر چاه شماره ۴ در اراضی سوران طرقبه اخذ شد که هزینه حفر این چاه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است.

اعظم دوست حصار | شهرآرانیوز؛ محسن عبدالهی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، اظهار کرد: با توجه به کاهش آب دهی چاه مذکور و افزایش مصرف آب شرب، طی هماهنگی های لازم با آب منطقه ای خراسان رضوی، مجوز حفر چاه شماره ۴ در اراضی سوران طرقبه صادر و هم اکنون پیمانکار مربوطه مشغول حفاری است.

 وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و افزایش سرانه آب شرب مصرفی  شهروندان، تصریح کرد: ساخت و سازهای بی رویه و انشعابات غیرمجاز باعث شده که عمق حفر چاه ها از ۱۵۰ متر به بیش از ۳۰۰ متر رسیده است و این یک فاجعه و هشداری است جهت رعایت الگوی صرفه جویی و مدیریت مصرف آب که همت همگان را می طلبد.

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز با اشاره به نقش بارندگی های بهاری سال جاری در کمیت آبی، بیان کرد: بارش ها و نزولات جوی اخیر، عملا  تاثیر آنچنانی برسفره های آب زیرزمینی نداشته است، خشکسالی های سال‌ های اخیر آنچنان بحرانی بوده که نقش بارش های اخیر در آن کم رنگ شده است. 

وی افزود: هزینه حفرچاه شماره ۴ سوران طرقبه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل طرح است، امیدواریم که با حفر این چاه در عمق ۳۱۰ متری، دبی تولید و بهره برداری آبی آن از ۵ به ۲۰ لیتر در ثانیه افزایش یابد. 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.