صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

الماس سیاه در فولاد است!

  • کد خبر: ۲۴۲۸۸
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
عملکرد هافبک‌های خارجی لیگ در ۲ فصل اخیر نشان می‌دهد بشار رسن آن‌چنان که به نظر می‌آید، برترین بازیکن خارجی لیگ نیست
بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس، در لیگ هجدهم و نوزدهم بیشترین حضور را در میان سایر هافبک‌های خارجی لیگ برتر به نام خودش ثبت کرده است. این اتفاق درحالی رخ داد که برخلاف انتظار، ستاره عراقی سرخ‌ها، بهترین هافبک خلاق خارجی لیگ برتر نبوده و آیاندا پاتوسی که این فصل پیراهن فولاد را به تن می‌کند، در صدر این جدول قرار دارد. بعد از این بازیکن، اروین، ستاره تراکتوری‌ها، قرار گرفته است و بشار رسن در جایگاه سوم این جدول جای دارد.
مصاحبه‌های گاه‌وبیگاه ستاره عراقی سرخ‌پوشان، تقریبا حوصله هواداران این تیم را هم سر برده است. بشار رسن یک روز از پیشنهادهایش از حوزه خلیج فارس صحبت می‌کرد و یک روز هم تیم‌های اروپایی را به‌دنبال خود می‌دید. او روز گذشته و درحالی‌که در قرنطینه به سر می‌برد، در گفتگو با رسانه‌های قطری، بار دیگر اعلام کرد در پایان فصل تیم تهرانی را ترک خواهد کرد. همین صحبت‌های گاه‌وبیگاه این ستاره شاکی، بهانه‌ای شد تا عملکرد کامل این بازیکن را با سایر بازیکنان خارجی لیگ که در پست او بازی می‌کردند، بررسی کنیم.
در گذشته هم بار‌ها به این موضوع اشاره شده که پس از پایان دوران حرفه‌ای بازیکنانی نظیر علی کریمی، مجتبی جباری و محرم نویدکیا که خاطرات بسیار خوشی را در دل هوادارانشان از خودشان به یادگار گذاشتند، فوتبال ایران با کمبود بازیکنان خلاق در پست هافبک میانی و هجومی مواجه شده است و باشگاه‌ها سعی می‌کنند با خرید بازیکنان خارجی در این پست، ضعف‌های تیمشان را بپوشانند.
طی ۲ فصل گذشته ۸ بازیکن خارجی در پست هافبک برای تیم‌هایشان به میدان رفته‌اند که سایت ورزش ۳ در این مطلب به بررسی عملکرد آماری آن‌ها پرداخته‌است.

رسن؛ بیشترین حضور
بیشترین حضور دراین‌بین به بشار رسن، بازیکن عراقی پرسپولیس، تعلق دارد که باوجود نیمکت‌نشینی در برخی بازی‌ها، ۳۹ بار در میادین حاضر شده است؛ یعنی بیشتر از هر بازیکن خارجی دیگری در این پست. البته سوگیتا و کومان هم با انجام‌دادن ۳۷ بازی به رکورد او بسیار نزدیک‌اند.

پاتوسی؛ بیشترین نمره
مهاجم اهل آفریقای جنوبی فصل گذشته استقلال، در میانه‌های این فصل و پس از چند ماه دوری از لیگ برتر فوتبال ایران، با ترکیب فولادخوزستان به رقابت‌ها بازگشت. او در ۱۳ مسابقه، ۴ بار گل‌زنی کرده و ۲ بار هم موفق به ارسال پاس گل شده است. نکته جالب درمورد او، این است که او در همین تعداد بازیِ بسیار کم، موفق به ثبت ۱۶ پاس کلیدی شده که در میان سایر بازیکنان، شایان‌توجه به‌شمار می‌رود.

پاتوسی و اروین؛ بیشترین گل
پاتوسی و اروین هر کدامشان ۴ بار موفق به گل‌زنی شده‌اند که اروین تنها در ۶ مسابقه موفق به ثبت ۴ گل شده و او با همین آمار توانسته است خودش را به رتبه دوم بهترین هافبک‌های لیگ برساند.

بیشترین پاس گل؛ بشار و کومان
ارسال پاس گل مهم‌ترین وظیفه یک هافبک به‌شمار می‌رود. این ۸ بازیکن خارجی درمجموع موفق به ارسال ۱۱ پاس گل شده‌اند که اصلا آمار خوبی به حساب نمی‌آید و سرآمدشان در این موضوع، رسن و کومان هستند که اولی در ۳۹ بازی ۳ پاس گل داده و دومی در ۳۷ حضور!

بیشترین پاس کلیدی؛ باز هم بشار و کومان
بشار و کومان در میان باثبات‌ترین لژیونر‌های این فهرست قرار می‌گیرند و برخلاف سایرین، هر دو فصل را در تیم‌هایشان سپری کرده‌اند. بشار با عملکردی که ارائه داده، ۳۰ پاس کلیدی را در ۳۹ حضور ثبت کرده و کومان ۲۷ پاس ارزشمند و سرنوشت‌ساز را در ۳۷ بازی به نام خودش زده است.
از جمع بازیکنان بررسی‌شده در این مطلب، همچنان کومان، رسن و پاتوسی در لیگ برتر توپ می‌زنند و سایر بازیکنان از ایران رفته‌اند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.