صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایشگاه نقاشی میلاد اسماعیلیان فرد با عنوان «گوشت» شامگاه جمعه ۱۲مردادماه در نگارخانه رادین افتتاح شد و تا چهارشنبه ۱۷مردادماه ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نمایشگاه پانزده تابلو رنگ روغن به ابعاد ۵۰در۷۰، دیوار نگارخانه رادین را مزین کرده است؛ قاب‌هایی با سبک متفاوت از گوشت حیوانات در این نمایشگاه وجود دارد.

همراهی فرم و معنا

به گفته خالق این آثار، شقه‌های گوشت شگفت انگیز و حیرت آور به نظر می‌رسند و چالشی میان زیبایی، والایی، زندگی و مرگ را در ذهن ایجاد می‌کنند.

میلاد اسماعیلیان فرد، هنرمند دهه هشتادی، در حاشیه نمایشگاهش می‌گوید: گوشت‌ها با آیین و آداب خاصی به ما می‌رسند. ویترین مغازه‌ها همواره فراخوانی برای مصرف است، اما من که سودای مصرف ندارم، پشت ویترین قصابی‌ها می‌ایستم و خیره می‌شوم. این نگاه برایم الهام بخش و مؤثر است.

او که نقاشی را از سال۱۳۹۸ شروع کرده و تاکنون در چند نمایشگاه گروهی حضور داشته است، ادامه می‌دهد: به این فکر می‌کنم که این همه گوشت‌های مختلف خام، پخته، لذیذ، فاسد و... باورکردنی نیستند. توجّه به این مسئله در این آثار ابعاد قابل توجهی دارد که وقتی با فرم و معنا همراه می‌شود، آیینی خشونت پرهیز را در تجربه‌های زندگی ایجاد می‌کند و آن را گسترش می‌دهد. وی می‌افزاید: من دوست داشتم در آثارم از سبک اکسپرسیونیسم الهام بگیرم؛ سبکی به حالت هیجان نمایی، اغراق گرایی، رؤیا، خشونت، وحشت، درد، رنج و... که برای این موضوع «گوشت» را انتخاب کردم.

از کشتار تا چرخه زندگی

اسماعیلیان فرد با بیان اینکه موضوع این نمایشگاه مرتبط با کشتار و چرخه زندگی است که بین انسان و حیوانات وجود دارد، می‌گوید: گوشت نیاز ما انسان هاست و باید آن را مصرف کنیم. از طرفی، برخی افراد با کشتار و مصرف گوشت آن مخالف اند، اما من با این موضوع مشکلی نداشتم و بیشتر دوست داشتم وجه خشونت آمیز آن را نشان دهم. اسماعیلیان فرد هدف از انتخاب این موضوع را انتقال احساسش به کارش بیان می‌کند و دراین باره توضیح می‌دهد: احساساتی مانند خشونت و فشار‌های روزمره زندگی، به برخی احساسات سنگین در من تبدیل می‌شد که باید به گونه‌ای آن را بروز می‌دادم؛ بنابراین چه وسیله‌ای بهتر از نقاشی که آن را نشان دهم.

هنر، وسیله‌ای برای زندگی کردن

این هنرمند، نقاشی را وسیله‌ای برای زنده بودن و ادامه دادن می‌داند و ابراز می‌کند: هنر چیزی است که انسان را از یک برهه زندگی عادی بیرون می‌آورد، او را نجات می‌دهد و باعث می‌شود سختی ها، رنج ها، فشار‌ها و هیاهوی زندگی را کنار بگذارد و احساسش را در کارش رواج و انتقال دهد.
هنر، چه نقاشی و چه طراحی و اتودزدن، بیشتر برای من حس آرامش و سبکی دارد.

این هنرمند جوان وضعیت برگزاری نمایشگاه‌های هنری را بسیار خوب توصیف و دراین باره اظهار می‌کند: آثار بسیار قابل قبولی در نمایشگاه‌های هنری ارائه می‌شود و مخاطبان راضی هستند.
هنرمندان نیز با تمرین، تلاش، پشتکار، ایمان، باور و هدف گذاری می‌توانند به هرچه در هنر می‌خواهند، برسند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.