صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نگاه رئیس‌جمهور، در دولت چهاردهم نیز از ظرفیت نخبگان بیشتر استفاده خواهد شد.

عبدالکریم سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص اشتغال نخبگان اظهار کرد: موضوع اشتغال نخبگان طی سال‌های اخیر مورد توجه ویژه بنیاد نخبگان و در رأس آن، ریاست‌جمهوری قرار گرفته است. یکی از این موارد جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی است. بنیاد نخبگان با همکاری و موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز جذب ۵ هزار نخبه را از هیئت وزیران اخذ نموده که سومین فراخوان آن امسال اعلام و تعداد بسیار زیادی از استعداد‌های برتر ثبت کرده‌اند و هم‌اکنون پرونده‌های آن‌ها در بنیاد نخبگان در حال بررسی است.

وی افزود: برخی نخبگان تمایل به حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان دارند؛ چراکه در آنجا می‌توانند ایده‌ها و نظرات خود را عملیاتی کنند. خوشبختانه در حال حاضر با برنامه‌ای که بنیاد دارد، وضعیت اشتغال نخبگان مطلوب است و امیدواریم با مجوز‌های صادرشده، مشکلات را به‌طورکامل برطرف کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی در ادامه گفت: جذب در دانشگاه‌ها به عنوان هیئت‌علمی نیز یکی دیگر از مطالبه‌های نخبگان است که در دولت شهید جمهور درخواست آنان پیگیری و منجر به اضافه‌شدن یک سهمیه ۲۰درصدی خارج از فراخوان برای نخبگان طرح «شهید شهریاری» به سهمیه دانشگاه‌ها شد.

وی به تشریح یکی دیگر دغدغه‌های جامعه نخبگانی پرداخت و گفت: از دیگر دغدغه‌های نخبگان، مسکن و همچنین ایجاد شرایط لازم و بستر مناسب برای انجام تحقیقات علمی آن‌هاست که با توجه به دیدگاه رئیس‌جمهور محترم، این مهم ان‌شاءالله پیگیری و محقق خواهد شد.

سجادی درنهایت تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نگاه رئیس‌جمهور محترم، در دولت چهاردهم نیز از این ظرفیت بیشتر استفاده خواهد شد؛ زیرا ایشان در سخنان خود تأکید دارند «اگر حق و انصاف را رعایت کنیم و به نخبگان میدان بازی دهیم، ایرانی قادر است عزت را مجدداً به این خاک برگرداند»؛ لذا بستر برای حضور نخبگان فراهم است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.