صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دولت ایتالیا به‌نمایندگی از گروه هفت، از ایران خواست خویشتن‌داری نشان دهد و به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت امور خارجه ایتالیا در نامه‌ای که به محمدرضا صبوری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم، ابلاغ شده، از تهران خواسته‌ است تا در شرایط افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، خویشتن‌داری نشان دهد.

آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، این نامه را به‌نمایندگی از گروه هفت و از طریق دبیرکل این وزارت‌خانه به سفیر ایران منتقل کرده است تا اولین گام رسمی را در این زمینه بردارد.

دبیرکل وزارت امور خارجه ایتالیا در دیدار با صبوری که عصر روز شنبه انجام شد، درخواست از تهران را برای کمک به «قطع چرخه اقدامات نظامی که می‌تواند منجر به درگیری نظامی گسترده‌تر و فراگیر در سراسر منطقه شود»، ابلاغ کرد.

او گفت: برای ایتالیا مهم است که دولت جدید ایران به رهبری رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان و همه نهاد‌های ایرانی مسیر گفتگو با اروپا و همه کشور‌های منطقه را دنبال کند. ایتالیا همیشه آماده انجام هرگونه فعالیت سیاسی و دیپلماتیک خواهد بود.

بنابر گزارش وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه ایتالیا، در این نامه آمده است دولت ایتالیا به‌عنوان رئیس دوره‌ای گروه هفت، متعهد به انتقال درخواست کشور‌های عضو و همچنین طرف‌های منطقه به ایران برای خویشتن‌داری است.

در این نامه آمده است: آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه همچنین در چارچوب گروه هفت به اقدام دیپلماتیک برای کاهش تنش ادامه می‌دهد تا همچنان درخواست خود را برای گفتگو و اعتدال به همه شرکای منطقه‌ای‌مان برساند.

در روز‌های اخیر پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی در تهران و همچنین شهادت یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت، تنش‌ها در منطقه به‌شدت افزایش پیدا کرده است. برخی رسانه‌ها به گمانه‌زنی درباره پاسخ ایران به این اقدام جنایتکارانه پرداخته‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ایران از تهدید خود برای گرفتن انتقام ترور رهبر سیاسی حماس عقب‌نشینی خواهد کرد، گفت: امیدوار است که تهران همین کار را انجام دهد. امیدوارم این‌طور باشد؛ نمی‌دانم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.