صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون استاندار طالبان در استان هرات افغانستان به تازگی گفته است که من با ۱۰۰ هزار افغانی (۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) درآمد ماهیانه نمی‌توانم مایحتاج زندگی خود را برآورده کنم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهاجر فراهی، معاون استاندار طالبان در هرات می‌گوید، درحالی که نزدیک به ۱۰۰ هزار افغانی معادل (۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) حقوق می‌گیرد، اما بعد از پرداخت هزینه سوخت خودرو، مصارف سفر و هزینه‌های جاری زندگی هنوز مایحتاج زندگی برآورده نمی‌شود.

او در ادامه با استناد به هزینه‌های خود این سئوال را مطرح کرده است که پس چگونه برخی مقامات و مسئولان در ادارات افغانستان به این سرعت با حقوق ۲۰ یا ۳۰ هزار افغانی ماشین می‌خرند، ازدواج مجدد می‌کنند و ساختمان‌های سه و چهار طبقه می‌سازند؟

مهاجر فراهی فساد را تنها دلیل فروپاشی حکومت طالبان عنوان کرده است و از مقامات درخواست کمک کرده است.

او در ادامه گفته است که براساس اطلاعات منابع محلی، فساد گسترده‌ای در گمرکات، شهرداری‌ها و ادارات تحت حاکمیت طالبان در ولایت هرات جریان دارد.

این مقام طالبان افزوده است: مسئولان طالبان به گونه‌ای در دزدی و فساد دست دارند که باعث نارضایتی طالبان جنگجو شده و بین آنها اختلاف ایجاد شده است.

فراهی تصریح کرد: گذشت زمان در آینده ثابت خواهد کرد که جدیت برخی از جنگجویان طالبان جلوی فساد جاری را خواهد گرفت یا آنها نیز طعمه خواهند شد.

این درحالی است که در گذشته هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان نیز از اعضای این گروه خواسته بود که از امکانات دولتی برای اهداف شخصی استفاده نکنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.