صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی با عنوان «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» به خانواده شهید اسماعیل هنیه (رئیس‌دفتر سیاسی حماس) اعطا شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با عنوان «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» امروز (یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳) در روز «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» با حضور رئیس قوه‌قضائیه، مقامات لشکری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران، برگزار شد.

در این مراسم، جایزه حقوق بشر اسلامی که یک جایزه بین‌المللی است، به قربانیان نقض حقوق بشر یا حامیان و مدافعان حقوق بشر اعطا می‌شود و امسال نیز اطلاعات مربوط به ۴۲ نامزد از تقریباً ۱۷ کشور دریافت شده و در کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بررسی شد که درنهایت، ۶ نفر به‌عنوان برگزیدگان و ۳ نفر به‌عنوان تجلیل‌شوندگان انتخاب شدند.

«اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی حماس، «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، «سراج الحق» رهبر سابق جماعت اسلامی پاکستان، «ژیل دوور» وکیل و حقوقدان فرانسوی، «شارلوت کیتس» فعال ضدصهیونیستی در کانادا و «حاشیه ارمیدا» سفیر و نماینده دائم نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد برگزیدگان این دوره جایزه حقوق بشر اسلامی هستند.

همچنین در این مراسم، از خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم، خانواده‌های شهید زاهدی و اسدالله اسدی دیپلمات آزاده جزو تجلیل‌شوندگان انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.