صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها طی ۱۰ ماه در غزه حدود ۴۰ هزار انسان از جمله تعداد زیادی کودک و شیرخواره را به شهادت رسانده‌اند و هزاران انسان دیگر را مجروح و آواره کرده‌اند، گفت: صهیونیست‌ها همه این جنایت‌ها را در سایه حمایت‌های مستکبران و برخی دول غربی و سکوت مجامع به اصطلاح بین‌المللی انجام می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و اعطای هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی، ضمن گرامیداشت همه شهدای جبهه مقاومت از جمله شهیدان اسماعیل هنیه، فواد شکر، حاج قاسم سلیمانی، حسین امیرعبداللهیان، زاهدی و ... اظهار کرد: امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بیش از ۶۰ سال پیش خطر رژیم غاصب صهیونیستی را نه تنها برای کشور‌های اسلامی بلکه برای کلیه ملل جهانی گوشزد کردند. 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مقام معظم رهبری خلف صالح امام راحل در طول مدت زعامتشان حتی یک لحظه نیز از مبارزه با ظلم و ستم صهیونیست‌ها و جهاد و مقاومت در برابر آن‌ها کوتاهی نکرده‌اند و با تدابیر خود توانسته‌اند جریانات مقاومت را ساماندهی کنند و امروز در اقصی نقاط جهان از همه قشر‌ها و نژادها، معترض و افشاکننده جنایات صهیونیست‌ها هستند.

واژگانی نظیر جنایتکار جنگی، نسل‌کش و کودک‌کش برای صهیونیست‌ها کم است

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه گفت: واژه‌ها از بیان جنایات صهیونیست‌ها در غزه قاصر هستند؛ واژگانی نظیر جنایتکار جنگی و نسل‌کش و کودک‌کش برای صهیونیست‌ها کم است. صهیونیست‌ها طی ۱۰ ماه در غزه حدود ۴۰ هزار انسان از جمله تعداد زیادی کودک و شیرخواره را به شهادت رسانده‌اند و هزاران انسان دیگر را مجروح و آواره گردانده‌اند و همه این جنایات را در سایه حمایت‌های مستکبران و برخی دوّل غربی و سکوت مجامع به اصطلاح بین‌المللی انجام می‌دهند. همان دوّل و مجامعی که مدام دم از حقوق بشر می‌زنند!

رئیس عدلیه بیان داشت: همه کشور‌های اسلامی و همه آزادگان جهان باید قدم‌های بلندتری را برای افشای جنایات صهیونیست‌ها در غزه بردارند. همچنین بر کشور‌های اسلامی و همه آزادگان جهان فرض است اقدامات بازدارنده‌ای برای جلوگیری از جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها در غزه انجام دهند. اقدامات کشور‌های اسلامی و آزادگان جهان باید به نحوی باشد که در آینده نیز شاهد این جنایات سفاکانه صهیونیست‌ها نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: کمترین کار و توقع از کشور‌های اسلامی آن است که حداقل تجارت و مراودات مالی خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند. اگر صهیونیست‌ها به واسطه جنایات بی‌شمار خود در غزه به پیروزی دست یابند، به آنجا اکتفا نخواهند کرد و فردا روز به لبنان تجاوز می‌کنند و پس‌فردا کشور اسلامی دیگری را هدف قرار می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وظایف خطیر امت اسلامی و آزادگان جهان در قبال جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه تصریح کرد: امروز وظیفه امت اسلامی و همه آزادگان جهان برای جلوگیری از جنایات بی‌شمار و سبعانه صهیونیست‌ها در غزه بسیار سنگین است. 

رئیس دستگاه قضا ضمن تبیین و تشریح برخی از آموزه‌های قرآنی ناظر بر تکریم حقوق انسانها، گفت:قرآن کریم و مکتب اسلام بهترین و کامل‌ترین معرف انسان و حقوق انسان است لذا ما باید همت مضاعفی برای ترویج معارف والای قرآنی و اسلامی در سراسر جهان به کار بندیم.

رئیس عدلیه تاکید کرد: خطاب به مدعیان جهانی می‌گوییم که اگر جریان و مکتبی بهتر از قرآن و اسلام به تبیین انسان و حقوق او پرداخته و بهتر و جامع‌تر از قرآن، روش‌های دفاع از حقوق انسان‌ها را تشریح کرده، معرفی کنید! ما در این زمینه استدلال‌های متقن می‌آوریم و تحدی می‌کنیم که اسلام و قرآن بهترین و کاملترین مکتب برای حمایت از حقوق انسان‌ها است؛ لذا ما موظف و مکلف به ترویج جهان‌شمول معارف قرآنی هستیم تا ظلم و ستم و تجاوز از دنیا رخت بر بندد.

چهره جریان‌های دروغگوی مدافع حقوق بشر غربی افشا شود 

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: مستکبرین که مدعیان دروغین حقوق بشر هستند به اسم حمایت از حقوق بشر، به کشور‌ها حمله می‌کنند و آدمکشی می‌کنند و زیرساخت‌های کشور‌های مستقل را نابود می‌گردانند و دانشمندان آنان را ترور می‌کنند؛ آیا رویه این رژیم‌های مدعی طی دهه‌های اخیر غیر از این بوده است؟!

منبع: میزان

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.