صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشمولان این طرح کسانی هستند که از طرف کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید یا سازمان امور ایثارگران معرفی‌نامه داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز. وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی بانک مسکن، از نوع قرض‌الحسنه است که با کارمزد چهار درصدی به مشتریان عرضه می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای ایجاد یا گسترش مشاغل خانگی خود به صورت انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. در طرح کارفرمایی نیز برای ایجاد مشاغل با حداقل ۴۰ نفر کارمند، کارفرما می‌تواند وامی چهار میلیارد تومانی دریافت کند.

شرایط دریافت وام خود اشتغالی بانک مسکن

مشمولان این طرح کسانی هستند که از طرف کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید یا سازمان امور ایثارگران معرفی‌نامه داشته باشند. وام‌گیرنده باید از پیش از ثبت‌نام برای دریافت وام خود اشتغالی، در حساب خود حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را سپرده‌گذاری کند. مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ و ۸۴ ماه مشخص شده است. همچنین وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار و دارای چک برگشتی باشد.

ضمانت‌های لازم برای دریافت طرح خود اشتغالی چیست؟

ضمانت بازپرداخت اقساط طرح خود اشتغالی بانک مسکن به نسبت مبلغ دریافتی می‌تواند متفاوت باشد. چنانچه وام‌گیرنده به طور انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند، باید سفته تضمینی با ضمانت دو نفر ضامن معتبر و یک گواهی کسر اقساط به شعبه مورد نظر ارائه کند.

اما اگر تسهیلات دریافتی از ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان باشد، وام‌گیرنده ملزم به ارائه سفته تضمینی با ضمانت دو نفر ضامن معتبر و دو گواهی کسر اقساط خواهد بود.

حال اگر وام‌گیرنده موفق به دریافت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات شود، فقط می‌تواند با ارائه وثایق نوع اول اعم از وجه نقد و اموال غیرمنقول، این تسهیلات را دریافت کند.

شرایط بازپرداخت وام خود اشتغالی ۴ میلیارد تومانی بانک مسکن

نرخ سود یا همان کارمزد برای ثبت نام انفرادی و جمعی به طور یکسان چهار درصد است. اما مدت‌زمان بازپرداخت و سقف وام به نسبت جمعیت ثبت‌نام‌کنندگان متغیر است.

با در نظر گرفتن یک فقره وام انفرادی و سقف ۱۵۰ میلیون تومانی برای آن و زمان ۸۴ ماهه بازپرداخت اقساط، وام‌گیرنده ملزم به پرداخت دو میلیون و ۵۰ هزار تومان در هر قسط است.

اما اگر فرایند ثبت‌نام برای تسهیلات خوداشتغالی به صورت جمعی و تا حداکثر ۴۰ نفر باشد، با لحاظ چهار میلیارد تومان سقف برای وام و ۶۰ ماه مهلت بازپرداخت اقساط، وام‌گیرندگان باید در هر قسط ماهانه ۷۳ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان به بانک مسکن بپردازند.

علاوه بر چهار درصد کارمزد، متقاضی باید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان نیز بابت هزینه تشکیل پرونده نیز به بانک مسکن بپردازد.
منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.