صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پاپ فرانسیس نگران تشدید ناآرامی‌های خاورمیانه

  • کد خبر: ۲۴۳۲۱۷
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار توقف درگیری‌های خشونت‌آمیز و خونین در منطقه خاورمیانه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پاپ فرانسیس، رهبر معنوی کاتولیک‌ها و رئیس دولت واتیکان، ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید درگیری‌های خشونت‌آمیز در خاورمیانه، خواستار توقف آنها شد.

پاپ پس از قرائت دعای آنجلوس در میدان سنت پیتر واتیکان، در جمع مردم سخنرانی کرده و ابراز امیدواری کرد که درگیری‌های اخیر در خاورمیانه که به اعتقادش از قبل خشونت‌آمیز‌تر و خونین‌تر خواهد بود، بیش از این گسترش پیدا نکند.

پاپ در واکنش به خشونت‌های اخیر اینطور بیان کرد: حملات، حتی حملات هدفمند و کشتار‌ها باز هم نمی‌توانند، راه‌حل خوبی باشند. هیچ کدام از آنها به برقراری صلح و دنبال کردن مسیر عدالت کمکی نمی‌کنند، بلکه تنها نفرت و انتقام بیشتری ایجاد می‌کنند.

پاپ همچنین خواستار اقدام برای از سرگیری گفتگو‌ها برای توقف جنگ غزه و آزادی اسرای جنگی شد و در عین حال بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه تاکید کرد.

درخواست رهبر کاتولیک‌های جهان برای برقراری آتش‌بس در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس فوری است، در بحبوحه تهاجم وحشیانه‌اش به غزه با محکومیت بین‌المللی روبرو شده است.

این در حالی است که شمار شهدای جنگ غزه، طبق آمار‌های وزارت بهداشت فلسطین به بیش از ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است و اکثر جان‌باختگان زنان و کودکان هستند.

علاوه بر این ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر دیگر هم تحت تاثیر حملات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی مجروح و زخمی شده‌اند.

تقریبا نزدیک به ۱۰ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و بخش‌های وسیعی از این منطقه ویران شده و ساکنانش با کمبود آب آشامیدنی و غذا مواجه هستند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.