صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سازمان بهداشت عمومی یونان روز گذشته (دوشنبه) در مورد گسترش ویروس نیل غربی هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان ملی بهداشت عمومی یونان (EODY) در بیانیه ای اعلام کرد: گردش ویروس در فصل انتقال فعلی ۲۰۲۴ شدید است و تعداد موارد ثبت شده در مقایسه با پنج سال گذشته برای مدت مشابه بیشتر است.

این سازمان افزود: در حالی که توزیع جغرافیایی ویروس گسترده است، موارد بیشتری در این کشور و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد.

در این زمینه، این سازمان به شهروندان توصیه کرد که اقدامات حفاظتی در برابر پشه ها از جمله استفاده از مواد دافع حشرات، پشه بند و آگاهی از وجود آب های راکد را رعایت کنند.

به گزارش آناتولی، ویروس نیل غربی بیشتر از طریق نیش پشه آلوده منتقل می شود.

علائم آن شامل تب، سردرد، بدن درد، استفراغ، اسهال یا بثورات پوستی است.

افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های منتقله از پشه‌ها بر اساس اطلاعات به دست آمده، ناشی از گرم‌تر شدن هوا و به تبع آن، بیشتر شدن شمار پشه‌هایی است که این بیماری را منتقل می‌کنند.

این ویروس می‌تواند برای افراد مسن تر یا کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده، خطرناک باشد و احتمال ابتلای آنان به مننژیت یا التهاب عضلات وجود دارد. این ویروس بیشتر در کشورهای آسیایی و آفریقایی دیده می‌شود اما دانشمندان وجود آن را در جنوب فرانسه، ایالات متحده، کشورهای جنوب شرقی اروپا و کانادا هم ثابت کرده‌اند. تا به حال واکسنی در برابر آن ساخته نشده و داروی موثری نیز وجود ندارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.