صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طیف وسیعی از مسئولیت ها و ماموریت ها را در کشور دارد؛ بنابراین وزیر مربوطه علاوه بر داشتن شرایط عمومی و ابتدایی یک وزیر باید نگاهی جامع به توانمندی داخلی در عرصه فرهنگ و کسب اعتماد هنرمندان داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری درباره ویژگی‌های کابینه دولت چهاردهم عنوان کرد:‌ معیارهایی که رهبر انقلاب در جلسه دیدار با نمایندگان دوازدهم مطرح کردند یک میثاق کلی نمایندگان با دولت چهاردهم است تا نمایندگان مردم به وزرایی اعتماد کنند که ویژگی های بر شمرده رهبری را داشته باشد. از سوی دیگر شعار رئیس‌جمهور محترم نیز تاکید بر وفاق ملی و استفاده از همه ظرفیت ها در اداره دولت چهاردهم بوده است. 

وی ادامه داد: بنابراین انتظار داریم فقط یک جناح خاص برای حضور در کابینه چهاردهم مورد توجه رییس‌جمهور محترم قرار نگیرد. همکاران ما در مجلس شورای اسلامی بنای همکاری با دولت را مطابق خط کشی رهبر انقلاب در انتخاب وزرا را خواهند داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ویژگی‌های وزیر فرهنگ و ارشاد دولت چهاردهم عنوان کرد:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طیف وسیعی از مسئولیت ها و ماموریت ها را در کشور دارد؛ بنابراین وزیر مربوطه علاوه بر داشتن شرایط عمومی و ابتدایی یک وزیر باید نگاهی جامع به توانمندی داخلی در عرصه فرهنگ و کسب اعتماد هنرمندان داشته باشد.  همچنین ارزش های ملی، انقلابی و دینی را در مباحث فرهنگی را باید در اولویت قرار دهد.

اخلاقی در پایان تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تعهد و تخصص داشته باشد و امیدوارم دولت چهاردهم و شخص رئیس جمهور با توجه به این موارد وزرای خود را به مجلس دوازدهم معرفی کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.