صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیین معنوی اعزام خادمین اربعین حسینی با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای عاشق اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش شهرآرانیوز، اربعین حسینی نه لباس می شناسد و نه مقام و همه عاشقان اهل بیت(ع) دوست دارند در مراسم جهانی پیاده روی اربعین شرکت کنند. حال کسانی که روزی در لباس پاکبانی و هلال احمر در شهر مشهد به زائران امام مهربانی‌ها خدمت کرده‌اند بعد از روزها انتظار، امروز قرعه به نامشان افتاده و با همان لباس در ایام اربعین حسینی ردای افتخار آمیز خدمت را به تن خواهند کرد. 

امروز نگاه‌ مسئولان و مدیران هم به زنان و مردانی است که لباس خدمت به تن کرده‌اند و در میان این جمع می درخشند. خانواده‌ها و دوستان و همکارانشان آمده‌اند تا در این فیض معنوی شریک باشند و آخرین نگاه‌های آغشته به دعای خود را نثار خادمان امام حسین(ع) می‌کنند. 

مراسم اذن خدمت با حضور بیش از ۱۰۰۰ نیروی دستگاه‌های مختلف شهرداری مشهد و جمعیت هلال احمر، عصر امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در صحن قدس حرم مطهر رضوی با حضور مسئولان و خادمان آستان قدس، شهرداری مشهد، فرمانداری، جمعیت هلال احمر استان، برگزار شده است.

مراسم با قرائت علیرضا رضایی شروع می‌شود و سپس در ابتدای مراسم شهردار مشهد مقدس ضمن گرامیداشت شهدای خدمت و شهید رئیسی خطاب به حاضران و خادمان خادم الحسین(ع) گفت: امروز که وارد ماه صفر شدیم عشق و علاقه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به اوج خود رسیده و مسلما در این ایام وحدت مسلمانان به جهان را می‌توان نشان داد. 

محمدرضا قلندرشریف با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین حسینی در نگاه جهانی اظهار کرد: مسلما کنگره عظیم جهانی اربعین که نشان دهنده ولایتمداری مسلمانان جهان است لرزه به اندام دشمن می‌اندازد. 

قلندر شریف با بیان این مطلب که طی ۱۰ سال گذشته از جای جای ایران تلاش می‌کنند در کنگره جهانی اربعین سهمی در خدمت رسانی داشته باشند ابراز کرد: خادمان شهر علی بن موسی الرضا(ع) نیز در این میان افتخار خادمی اباعبدالله الحسین(ع) را پیدا کرده‌اند که افتخاری برای خادمان زائران و مجاوران امام رضا(ع) است. 

وی خطاب به خادمان اربعین حسینی گفت: شرکت در این مسیر یک خدمت ساده نیست بلکه افرادی که در این آیین حضور دارند سفیران جمهوری اسلامی ایران در کنگره جهانی اربعین هستند که با این جایگاه خدمت را ارائه می دهند و این افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است. 

شهردار مشهد با اشاره به این مطلب که از دستگاه‌های مختلفی برای خدمت اربعین حضور دارند بیان کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای شریف شهرداری که شامل پاکبانان و نیروهای خدمات شهری، سازمان اتوبوسرانی، آتش نشانی و دیگر بخش‌ها می‌شود افتخار دارند در این کنگره عظیم حضور یابند.

پیام حقانیت اربعین باید به تمام جهان عرضه شود

سپس حجت الاسلام والمسلمین علی علیزاده در بخش دیگری از این آیین معنوی در خصوص اهمیت مراسم اربعین گفت: اگر امروز مصائب انسان را رصد کنیم خواهیم دید تمامی آنها بخاطر تقابل حق و باطل است که از آغاز زندگی حضرت آدم تا امروز وجود داشته است. بین جریان حق و باطل هیچ‌ فاصله ای نیست و کسی که با ائمه(ع) نیست بر علیه آنان است و در جبهه باطل قرار دارد. 

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: ما میان دفاع از حسین بن علی(ع) و انتقام از خون ایشان زندگی می‌کنیم و این جریان تا ظهور امام زمان(عج) همچنان ادامه دارد. تمام زندگی ما در قیام سیدالشهدا و منتقم خون ایشان حضرت بقیه الله الاعظم تعریف می‌شود. 

وی افزود: نقش ما در این میان، اظهار مودت و دوستی امام حسین(ع) است به گونه ای که همه عالم این دوست داشتن را بداند و حضور در مراسم پیاده روی اربعین نشانه‌ای از مودت به اهل بیت(ع) است که باید به جهانیان عرضه کرد. 

این خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به یکی از احادیث امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: بنا به فرموده امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مودت است و ما باید دنیا را با امام زمان(عج) آشنا کنیم و این محقق نمی‌شود مگر با زیارت اربعین و تبیین کردن مکتب امام حسین(ع) و حضور در راهپیمایی جهانی اربعین در جهت این ماموریت مهم و دفاع از حق و حقیقت قرار دارد.‌

علیزاده در پایان خطاب به خادمان حسینی خاطرنشان کرد: قدر این قدم‌ها را بدانید که در هر قدم فرشتگان همراه شما هستند و شیاطین از این اجتماع در ترس و خوف به سر می برند.  

اربعین، نشان دهنده قدرت مسلمانان در جهان است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: افتخار این آستان جدا از انجام خدمت در این بارگاه ملکوتی این است که همه ساله پرچمداران این آستان در کنار زائران میلیونی ابا عبدالله الحسین(ع) حضور دارند و خدمت را در شهرهای مختلف ایران و کشور عراق گسترش می‌دهند. 

مصطفی فیضی به اهمیت اربعین اشاره کرد و افزود: نخست اینکه فراموش نمی کنیم و همواره به یاد داریم خون‌ پاک اباعبدالله الحسین(ع) در تاریخ ماندگار شده است و با دشمنانی مواجه هستیم که در روز بزرگ عاشورا آرزو می کردند در یک نیمه روزی بتوانند قدرت اسلام را کاهش دهند اما بعد از سالها استمرار، اربعین نشان دهنده قدرت تشیع و مسلمانان در جهان شده و نماد عبودیت و مقابله با ظلم و کفر شده است. 

فیضی ادامه داد: در هیچ کجای تاریخ حضور این جمعیت کثیر در این مدت و زمان کم سابقه ندارد و تکرار نخواهد شد و افتخار همه شما باید این باشد در کنار حرکت عظیم و میلیونی، در خدمت این حرکت و فرهنگ عاشورا باشید. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خطاب به خادمان حسینی گفت: شما از این سرزمین عازم کربلای معلا خواهید شد و باید پرچمدار اخلاق رضوی و سلوک رفتار و نمونه و اسوه رفتار با زائرین باشید و بتوانید در پایان این سفر زیارتی که سفر خدمت و محبت است برگ زرینی از افتخارات این آستان مقدس را در عتبات رقم بزنید.

فیضی با بیان این مطلب که ماه محرم و صفر دو ماه خدمت است که اوج آن در مشهد در دهه آخر صفر خواهد بود افزود: شما خط مقدم همه خادمین هستید و باید آماده خدمت گزاری برای این ایام باشیم، لذا پس از ایام اربعین، زمان خدمت در دهه پایانی ماه صفر است که ادامه خدمت اربعین است و باید برای جمعیت میلیونی زائران امام رضا(ع) آماده باشیم. 

در پایان مراسم، به صورت نمادین شال عزای حسینی بر دوش کاروان اعزامی قرار گرفت و نوای گرم‌ ذاکر اهل بیت(ع) میثم مطیعی گرما بخش این محفل نورانی شد و ندای لبیک یا حسین(ع) در صحن قدس طنین انداز شد. همچنین پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) که آذین بخش این مراسم بود بر روی دستان خادمان قرار گرفت و به سمت مسجد گوهرشاد حرکت کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.