صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل هیات عمومی دیوان عدالت اداری از برداشتن شرط داشتن گواهینامه برای خریداران خودرو از کارخانه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیوان عدالت اداری به شروط خریداران خودرو از کارخانه ورود کرد. براساس اعلام مدیرکل هیات عمومی دیوان عدالت اداری شرط داشتن گواهینامه برای خریداران خودرو از کارخانه برداشته شد.

یدالله اسمعیلی فرد گفت خریداران خودرو از شرکت‌های خودروساز نیازی به داشتن گواهینامه ندارند و این مساله از صلاحیت شورای رقابت خارج است.

سخنان مدیر کل هیات عمومی دیوان عدالت اداری در حالی درباره برداشتن شرظ مربوط به گواهینامه مطرح می‌شود که در سال‌های گذشته این شرط سبب شد بسیاری از متقاضیان از امکان خرید خودرو به قیمت کارخانه باز بمانند.

بعد از نوسانی شدن بازار خودرو به دنبال بازگشت تحریم‌های اقتصادی در سال ۹۷ اعضای وقت شورای رقابت نسبت به ایجاد محدودیت‌هایی برای متقاضیان خرید خودرو از کارخانه اقدام کردند. داشتن گواهینامه پایه دو یکی از شروطی بود که مورد توجه شورای رقابت قرار گرفت.

حال در شرایطی که وضعیت بازار خودرو تا حدی از بحران‌های پیشین خارج شده، دیوان عدالت اداری به موضوع شروط مربوط به متقاضیان برای خرید محصولات شرکت‌های خودروساز در مبدا وارد شده و شرط داشتن گواهینامه را برای خریداران برداشته است.

به نظر می‌رسد چنانچه وضعیت خودرو و هجوم خریداران برای خرید خودرو از خودروسازان همچنان با چالش روبرو بود، شرط داشتن گواهینامه ابطال نمی‌شد.

البته هنوز شرط‌های دیگر مانند داشتن ۱۸ سال تمام، تحویل نگرفتن خودرو طی ۴۸ ماه گذاشته از ایران خودرو و سایپا، خرید نکردن خودرو طی ۲۴ ماه گذشته از خودروسازان خصوصی به قوت خود باقی است.

برداشتن این شرط می‌تواند روی قیمت‌های بازاری خودرو نیز تاثیر داشته باشد و مسیر برخی از متقاضیان که قصد خرید خودرو از بازار داشتند را به سمت شرکت‌های خودروساز تغییر دهد.

منبع: اکو ایران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.