صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از راه‌اندازی اپلیکیشن «همیار اربعین» خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱.۴ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: زائرانی که در سامانه سماح مرز مهران را انتخاب کرده‌اند، اما قصد دارند تا از مرز چذابه خارج شوند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح، اطلاعات ثبت‌شده خود را اصلاح کنند. این اقدام برای اطمینان از صحت اطلاعات و برنامه‌ریزی دقیق کمیته‌های خدماتی ضروری است.

وی در خصوص اضافه کردن فرد به گروه عنوان کرد: در حال حاضر، امکان اضافه کردن به گروه‌ها در سامانه سماح به‌ دلیل تراکنش مالی وجود ندارد، اما این امکان در اپلیکیشن «همیار اربعین» که در دو روز آینده راه‌اندازی می‌شود، فراهم خواهد شد.

محمدی افزود: همچنین افراد می‌توانند در صورت تمایل، در سامانه سماح از ثبت‌ نام خود انصراف داده و گروه جدیدی را ثبت‌ نام کنند و هزینه‌های مربوطه به حساب آنها بازگردانده خواهد شد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص اپلیکیشن همیار اربعین تصریح کرد: اپلیکیشن «همیار اربعین» امکاناتی از جمله راهنمایی زائران و خدمات درمانی در طول مسیر و در شهر‌ها را ارائه می‌دهد. تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌ نام کرده و بسته بیمه‌ای را انتخاب و کد رهگیری دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای تشرف به عتبات عالیات، لازم است که افراد مطابق با مصوبه ستاد اربعین در سامانه سماح ثبت‌ نام کنند تا از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند و مبنای برنامه‌ریزی کمیته‌های خدماتی قرار گیرند.

محمدی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود زائران ثبت‌ نام خود را به روز‌های آخر موکول نکنند و هرچه زودتر اقدام کنند. همچنین، زائران باید گذرنامه معتبر داشته باشند و در صورت عدم وجود گذرنامه، برای دریافت آن سریعاً اقدام کنند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.