صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نیازمند فتوت‌نامه خبرنگاری هستیم

  • کد خبر: ۲۴۳۷۸۴
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام تبریک روز خبرنگار نوشت: «رسیدن به مقام حقیقت در حرفه محترم خبرنگاری نیازمند رسیدن به مقام فتوت است.»

به گزارش شهرآرانیوز، علی رمضانی با صدور پیام، روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

جناب سلطان‌العلما بهاءولد در «معارف» خود سخنی نغز را به بدین شرح بیان کرده که: «صراط مستقیم آن است که الله وجه حکمت و عبادت خود را به روح من بنماید و روحِ مرا میل به روش انبیا علیهم‌السّلام دهد؛ و الله به هر وجهی مرا چفساینده (چسبانیده شده) است به آنکه خلق را راه نمایم، آن حکمت را او داند و آن را سبب سعادت ما گردانیده است و الله اعلم.»

این سخن ازجمله سخنانی است که به قول غربی‌ها ما را به لایف استایل یا سبک زندگی رهنمون می‌سازد. مسلمان باید وجه حکمت و عبادت حق تبارک و تعالی را دریابد و این نعمتی است که خداوند به پیروان صراط مستقیم می‌دهد و صراط مستقیم همان روش انبیای الهی است. توصیه به صراط مستقیم بهترین توصیه‌ای است که همه بندگان خدا می‌توانند به همدیگر بکنند. اما یکی از مهمترین حرفه‌هایی که در شناساندن این صراط مستقیم در جامعه نقش دارند و اثرگذارند، خبرنگاران شریف هستند. اکنون در جهان رسانه حرف اول را می‌زند و این رسانه‌ها و اصحاب رسانه هستند که در سبک زندگی عامه مردم و توده‌های جامعه موثرند به شرطی که خود کنه وجه حکمت و عبادت حق تبارک و تعالی را دریافته باشند.

اکنون بجاست که سخن دیگر عارف بزرگ تاریخ تمدن ایران زمین را بیان کنم که فرمود: «بنده نرسد به مقام حقیقت، تا آنچ خداوند – عز و جل – از قرب خویش به محمد (ص) داد و از مناجات خویش به موسی و از خلت خویش به ابراهیم و از عزت خویش به عیسی - علیهم السلام – بیابد.»

ما در تمدن گذشته خود برای انواع مشاغل و حرف فتوت‌نامه‌هایی داشتیم که ذات غیرتکنیکال مشاغل و وجه معنوی آن را روایت می‌کردند. رسیدن به مقام حقیقت در حرفه محترم خبرنگاری نیازمند فتوت و رسیدن به مقام فتوت است. شاید نیاز باشد که بر اساس زبان فعلی جامعه و با مراجعه به متون فقهی و حکمی‌مان فتوت‌نامه خبرنگاری را بنویسیم که جای خالی آن به شدت حس می‌شود. روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران محترم به‌ویژه خبرنگاران عزیز حوزه کتاب، ادبیات و نشر تبریک عرض می‌کنم و رسیدن به مقام حقیقت را برای آن عزیزان و خویش آرزومندم.

منبع: ایبنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.