صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی گفت: خشکسالی‌های شدید طی ۴ سال گذشته، بخش عمده‌ای از دام مولد استان را از بین برد که تبعات آن در چند ماه گذشته با افزایش شدید قیمت گوشت قرمز محرز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید مهدوی امروز ۱۷ مرداد، روز خبرنگار با حضور در تحریریه شهرآرانیوز تصریح کرد: حوزه دام به عنوان زیر بنای اقتصاد مقاومتی در استان و مبنا و ریل اصلی اقتصاد و حوزه امنیت اقتصادی در استان بسیار موضوع پر اهمیتی است که باید از جانب دولت و حاکمیت توجه ویژه و خاص صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی یادآور شد: متاسفانه در چهار سال گذشته به دلیل خشکسالی شدید که اتفاق افتاد بخش عمده‌ای از دام مولد استان را از دست دادیم که تبعات آن در چند ماه گذشته با افزایش شدید قیمت گوشت محرز شد.

وی افزود: اکنون در شرایطی قرار داریم که در حوزه پرورش دام به یک انتفاعی برخوردار هستیم و این امیدواری وجود دارد که دریک سال و نیم گذشته دام مولد استان احیا شود و دوباره به یک ثبات برسد.

رئیس اتحادیه دامپروری استان گفت: این امیدواریم را داریم از سوی دولت سرکوب قیمتی صورت نگیرد و پایداری در دام ایجاد شود و این اطمینان خاطر برای شهروندان و مردم ایجاد شود تا این نگرانی برای افزایش قیمت در گوشت قرمز دیگر نداشته باشیم.

وی درخصوص کیفیت گوشت‌های وارداتی اظهار کرد: کیفیت گوشت‌های وارداتی متفاوت است. طبیعتا گوشت‌های قرمزی که وارد می‌شود تاییدیه‌های دامپزشکی را طی می‌کند. این واردات  اثری هم که داشته باعث کاهش اندکی در قیمت گوشت شده است و باعث شده یک آرامش نسبی در بازار حاکم شود. اگر چه که ما با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور با واردات مخالفیم، اما از جهتی که واردات باعث شده فشار تقاضا را تعدیل کند موافق ان هستیم برای تنظیم بازار انجام شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.