صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: مهمترین انتظار ما از رسانه‌ها این است که به درستی برای مسئولین تبیین کنند که در دهه آخر صفر؛ جمعیتی که به مشهد مشرف می‌شوند بیش از اربعین و در مدت زمان کمتری است، اما همت و نقش‌آفرینی کشوری را اینجا نمی‌بینیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا خوراکیان با حضور در تحریریه شهرآرانیوز و تبریک روز خبرنگار، در خصوص برنامه‌های حرم مطهری رضوی در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر، اظهار کرد: مجموعه برنامه‌هایی که در دهه آخر صفر اجرا خواهد شد، در سر فصل‌های مختلف فرهنگی، خدماتی و رفاه زائران پیش‌بینی شده است و رویکرد اصلی ما این است که خود زائران نقش‌آفرینی بیبشتری داشته باشند.

وی افزود: نکته جالب توجه این است که در اربعین طی مدت زمان ۱۵ روزه، که از سراسر کشور حدود ۳ میلیون نفر به اربعین مشرف می‌شوند و همه دستگاه‌های کشور به خدمت‌رسانی مشغول‌اند که این رویداد مهم به بهترین شکل رقم زده شود، اما حداقل آماری ما در ۵ روز پایانی صفر داریم پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۵/۲ میلیون نفر به مشهد مشرف شوند که حتما افزایش خواهد یافت، اما طبیعیتا مدیریت و خدمت‌رسانی این موضوع، مساله کشور نیست طبیعتا مدیریت شهری و مسئولان استانی تلاش خود را دارند و وظیفه خود را انجام می‌دهند، اما متناسب با حجم نیاز‌ها است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: مهمترین انتظار ما از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌ای معتبر، حرفه‌ای و تخصصی مانند شهرآرا که به مسائل مردم می‌پردازند این است که به درستی برای مسئولین تبیین کنند که در دهه آخر صفر؛ جمعیتی که به مشهد مشرف می‌شوند بیش از اربعین و در مدت زمان کمتری است، اما همت و نقش‌آفرینی کشوری را اینجا نمی‌بینیم لذا پرداختن به نیاز‌های زائر در فرایند زیارت مساله مهمی است که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند. خوشبختانه شهرآرا و شهرآرانیوز توجه خوبی به مسائل زائرین دارند ضمن اینکه پرداختن به نیاز‌های محتوایی و معارفی زائران در این رسانه بسیار حائز اهمیت است و به خوبی نقش خود را در این حوزه ایفا کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.