صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با پایان دور اول مسابقات، هشت تیم ابومسلم خراسان، راه‌آهن تهران، بانک ملی تهران، چوکای تالش، شهرداری رشت، ملوان انزلی، فتح تهران و شاهین اهواز از گروه‌های چهارگانه راهی دور دوم شدند تا در یک گروه به‌صورت رفت‌وبرگشت به رقابت بپردازند. با هم این دیدارها را مرور می‌کنیم.

حسین نخعی‌شریف| شهرآرانیوز، فرصت چهل‌وپنج‌روزه میان مرحله اول و دوم مسابقات زمان مناسبی بود تا مشکی‌ها به رفع کمبودهایشان بپردازند، اما انگار ناف این تیم را با نداری و مشکلات بریده بودند. تغییروتحولات انجام‌شده با روی‌کارآمدن دولت جدید در اواخر آذرماه به بدنه میانی کشید و با تغییر هیئت‌مدیره و مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن، آب پاکی روی دست مشهدی‌ها ریخته شد و دوباره روز از نو و روزی از نو! اوضاع تیم چنان آشفته شده بود که هادی مباشری، سرپرست تیم، به سوی هرکه می‌توانست کمکی به این تیم کند، دست نیاز دراز کرد، اما مسئولان استانی و شهری که همه در معرض تعویض بودند، نه قدرتی داشتند و نه همتی! مرور مصاحبه‌های هادی مباشری، سرپرست این تیم، با جراید وقت، هنوز هم تلخ و دردناک است. در این میان باز هم گلی به جمال مسئولان کارخانه خوشگوار که بدون هیچ چشمداشتی هزینه سفر و رفت‌وآمد و اجاره زمین را تا پایان فصل متحمل شدند تا دست‌کم این فصل به سلامت بگذرد، وگرنه از استانداری و اداره‌کل تربیت‌بدنی آبی گرم نمی‌شد که نمی‌شد. البته در این میان، مهندس تکفلی، رئیس هیئت‌فوتبال استان، در حد توانش تلاش کرد و رحمان نادری هم به‌عنوان رابط باشگاه و شرکت خوشگوار، بی‌اثر نبود.
تساوی با بال‌های شاهین
سیاه‌جامگان در اولین هفته درحالی‌که برای هزینه بلیت هم مانده بودند، راهی اهواز شدند تا به مصاف شاهین بروند؛ دیداری که برتری مشکی‌پوشان به‌علت ضعف داوری بی‌اثر ماند و ابومسلم با تساوی بدون گل به مشهد برگشت. این دیدار جمعه، بیست‌وششم دی، مصادف با هفدهم رمضان برگزار شد و محمدعلی تولایی، قاضی این میدان، گل سالم ابومسلم در دقیقه ۹۰ را مردود اعلام کرد و باعث اعتراض مشکی‌ها و توقف چنددقیقه‌ای بازی شد. البته تماشاگران اهوازی هم در این دقایق مشهدی‌ها را از الفاظ زیبا و پرتاب سنگ و بطری بی‌نصیب نگذاشتند.

پیروزی در روز محرومیت میثاقیان

جمعه، سوم بهمن، ابومسلم در دومین چرخش از مرحله دوم به مصاف فتح تهران رفت. مشکی‌ها که با بدقولی مسئولان ذوب‌آهن، نیمی از مطالباتشان را نگرفته بودند، در این روز‌ها از حمایت اصفهانی‌ها ناامید شده و به‌شدت دنبال پیداکردن حامی مالی بودند تا درعمل در دو جبهه بجنگند. اکبر میثاقیان هم به‌علت اعتراض‌هایش در اهواز پس از پذیرفته‌نشدن گل تیم، دو جلسه محروم شده بود. در این بازی تیم جوان و جنگنده فتح با بازی تک‌ضرب موفق به زدن اولین گل در دقیقه ۴۰ توسط محمد نیک‌سیرت شد، اما مشکی‌ها دو دقیقه بعد با گل عباس سیمکانی بازی را به تساوی کشاندند. مجید نوروزی هم دقیقه ۶۰ گل دوم ابومسلم را روی ارسال کرنر با ضربه سر زد تا مشکی‌ها با سه امتیاز در جای سوم بنشینند. در این بازی ابومسلم در نیمه دوم با فرستادن داوود اعظم به‌جای عبدالجلیل گل‌چشمه نبض بازی را به دست گرفت. آنها همچنین هم‌زمان دربندی را به‌جای علی هاشمی به میدان فرستادند تا میانه زمین را مال خود کنند. علیرضا صادقی‌جو قاضی این میدان بود. همچنین ۴ هزار نفر در هوای سرد از نزدیک شاهد این دیدار در ورزشگاه تختی مشهد بودند.

شکست و سقوط به رتبه پنجم

ابومسلم در سومین گام، پنجشنبه، نهم بهمن، مصادف با عید سعید فطر در تهران و در حضور ۴ هزار تماشاگر ۱ بر ۰ مغلوب راه‌آهن شد تا به رتبه پنجم نزول کند. ابومسلم پس از گلی که دقیقه ۲۹ دریافت کرد، بازی را در دست گرفت، اما دفاع راه‌آهن اجازه نفوذ به مهاجمان ابومسلم را نداد و هافبک‌های این تیم هم استفاده از ریباند را بلد نبودند. مشکی‌ها در این روز مجید نوروزی و هادی عبدا... زاده، دو مهاجم اصلی‌شان، را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشتند، اما مشکل اصلی این تیم بی‌پولی و نداشتن حامی بود. اصفهانی‌ها در حرکتی غیراخلاقی همه تعهداتشان را زیرپا گذاشته بودند و در مشهد و خراسان هم آبی برای مشکی‌ها گرم نمی‌شد تا این تیم تنها و غریبانه به مسیرش ادامه دهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.