صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کانون وکلای خراسان‌ گفت: خبرنگاری شغلی است که در معرض شکایات و اتهامات واهی و غیرواهی قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم یک همکاری متقابل در جهت تحقق عدالت داشته باشیم.

حسن حسن‌زاده با حضور در تحریریه شهرآرانیوز ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: مجموعه کمیسیون معاضدت کانون وکلای دادگستری خراسان آمادگی دارد که به هر نحوی که نیاز است به صورت رایگان در خدمت مجموعه شهرآرا، اهالی رسانه و مطبوعات خراسان‌رضوی باشد. به هر حال خبرنگاری شغلی است که در معرض شکایات و اتهامات واهی و غیرواهی قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم یک همکاری متقابل در جهت تحقق عدالت داشته باشیم.

وی افزود: کانون وکلای خراسان علی‌رغم خدمات ارزنده‌ای که ارائه می‌دهد، رسانه ندارد و این یک نقص است؛ چراکه در این صورت شکافی بین مردم و کانون وکلا ایجاد می‌شود و این‌گونه در اذهان ایجاد می‌شود که هیچ کاری نمی‌کنند. در حالی که در سال گذشته جلسات متعددی در خصوص قانون تسهیل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم؛ چراکه حوزه وکالت و پزشکی با جان و مال و ناموس مردم در ارتباط است و اگر فردی بدون اینکه صلاحیت علمی کافی داشته باشد، به کاری مانند وکالت و پزشکی مشغول شود، به حقوق مردم آسیب می‌زند. امیدواریم در همکاری با شهرآرا این نقص را برطرف کنیم.

رئیس کانون وکلای خراسان گفت: کانون وکلای دادگستری خدماتی را به جامعه ارائه می‌دهد به ویژه به قشر محروم جامعه. در کمیسیون معاضدت کانون وکلا هر روزه قریب به ۲۵ نفر مستقر هستند که مشاوره حقوقی رایگان می‌دهند که طی یک سال گذشته، ۹ هزار مراجعه‌کننده از مشاوره این کمیسیون بهره‌مند شدند و حدود ۸۰۰ وکیل معاضدتی معرفی کردیم که به صورت رایگان اعلام وکالت کردند. همچنین هزار و ۹۰۰ نفر به عنوان وکیل تسخیری معرفی کردیم و بسیاری از وکلای ما در مناطق محروم به‌عنوان وکیل ترمیمی مستقر شدند. همچنین بسیاری از وکلا در کمیته امداد، سازمان بهزیستی و کانون بازنشستگان مستقر و خدمات رایگان ارائه می‌دهند. تعامل اصولی با مجموعه شهرآرا نتیجه مطلوبی در بر خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.