صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۳۰ سامانه هوشمند خدمات شهری در خدمت شهروندان مشهد

  • کد خبر: ۲۴۳۹۱۴
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
مشاور اجرایی و قائم مقام معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی ۳۰ سامانه هوشمند در هفت حوزه مختلف معاونت خدمات شهری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی واثقی در حاشیه جلسه مشترک هوشمندسازی حوزه خدمات شهری با سازمان فاوا گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر در حوزه هوشمندسازی خدمات این معاونت اتفاق‌های خوبی را شاهد بودیم و اقدامات بسیار ارزنده‌ای به خصوص در حوزه پسماند صورت گرفته است. 

واثقی با بیان اینکه این جلسه با محوریت تسهیل در روند هوشمندسازی خدمات برگزار شد، تصریح کرد: با اقداماتی که طی سال‌های اخیر انجام شده است، تقریبا همه خدمات و فرآیند‌های معاونت خدمات شهری در حوزه ادارات کل و سازمان‌های زیرمجموعه در قالب سامانه‌های هوشمند و کاربردی ارائه می‌شود که کاملاً پاسخگوی نیاز بخش‌های مختلف شهرداری، پیمانکاران و شهروندان است. 

وی هوشمندسازی خدمات را در حوزه‌های فضای سبز و منابع آبی، امور خدمات شهری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، ساماندهی مشاغل شهری، آرامستان‌ها و محیط زیست دانست و اضافه کرد: در حال حاضر برای این هفت حوزه ۳۰ سامانه با مجموع ۹۶ خدمت و زیرسامانه طراحی شده که هم‌اکنون ۶۹ خدمت از این طریق ارائه می‌شود. 

مهدی واثقی یکی از اقدامات خوبی که در حوزه پسماند انجام شده است را بازیافت آنلاین از طریق سامانه‌های هوشمند عنوان کرد و افزود: ۷ نرم‌افزار موبایلی صفر تا صد جمع‌آوری پسماند خشک از منازل شهروندان را انجام می‌دهند، علاوه بر این در سامانه جامع مدیریت پسماند همه درخواست‌ها در این حوزه از شارژ کارت تردد خودرو و درخواست انواع خاک گرفته تا تشکیل پرونده الکترونیکی پیگیری می‌شود. 

مشاور اجرایی و قائم مقام معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: درخواست امداد گیاه، قطع درختان در کمیسیون ماده ۷، سامانه باغ خاطره و زندگی، درخواست تسهیلات تشویقی برای آبیاری درختان و درخواست کاشت نهال غیرمثمر خدماتی است که در سامانه جامع فضای سبز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود. 

واثقی یادآور شد: در حوزه محیط زیست، خدمات شهری و سازمان‌های آتش‌نشانی، آرامستان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری نیز به فراخور درخواست‌ها، سامانه‌های هوشمندی طراحی شده که با استفاده از آنها، کار بررسی و پیگیری درخواست‌های شهروندی به صورت غیرحضوری و برخط به سرعت انجام می‌شود. 

وی در پایان از اقدامات و همراهی معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فاوا در پیشبرد پروژه‌های هوشمندسازی خدمات معاونت خدمات شهری قدردانی کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.