صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

الگوی خرید میوه ایرانیان تغییر کرد | خرید‌های فله‌ای میوه‌های تابستانی به خرید‌های کم‌مقدار تبدیل شد

  • کد خبر: ۲۴۳۹۴۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: الگوی خرید از خرید‌های فله‌ای میوه‌های تابستانی به خرید‌های کم‌مقدار در فاصله‌های زمانی اندک تغییر پیدا کرده و در همین حال اتحادیه نیز فروشندگان را مکلف کرده هر میزان خرید میوه و تره‌بار حتی یک عدد را با مشتری حساب و کالا را عرضه کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اسدالله کارگر، از عرضه مطلوب انواع میوه و تره‌بار در تابستان سال جاری خبر داد گفت: انواع میوه با قیمت مناسب در بازار عرضه شده به طوری که اکنون قیمت میوه از هر کالای دیگری در ایران ارزان‌تر است این اتفاق برآمده از آن است که در سال جاری هم بارش‌ها مطلوب بود و هم آفت‌زدگی در باغات مشاهده نشد.

وی درباره گران بودن گوجه‌فرنگی و خیار توضیح داد: افزایش قیمتی که در کالا‌های پرمصرف به طور ویژه خیار و گوجه فرنگی مشاهده می‌شود مقطعی است، در این فصل سال تقاضا برای این دو قلم نسبت به هر فصل دیگری بیشتر است و علاوه بر بازار داخل در بازار خارجی هم تقاضای بالایی برای این دو کالا دارد و گزارش‌های شفاهی که به اتحادیه رسیده حاکی از آن است که صادرات این دو قلم در فصل جاری به افزایش قیمت گوجه و خیار انجامیده و به باور من حتما این موضوع اتفاق افتاده که گزارش آن به اتحادیه رسیده است.

کارگر یادآور شد: با همه اینها نوسان قیمت کالا‌های تره‌باری همواره موقت بوده و قیمت گوجه و خیار هم متعادل خواهد شد همچنین لازم به ذکر است که با آغاز پیاده‌روی اربعین بخشی از بازار مصرف میوه و تره‌بار ایرانی‌ها به این عزیزان سوق پیدا می‌کند و این امر هم بر عرضه داخل تاثیر خود را می‌گذارد. 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اظهار کرد: اتحادیه در مورد قیمت کالا‌های پرمصرف از جمله دو قلم یادشده نظارت بیشتری دارد و حتی به فروشندگان تاکید دارد این کالا‌های را با حداقل سود به دست مصرف‌کننده برسانند. 

وی در ادامه از بالا بودن قدرت خرید مردم برای میوه‌های تابستانی گفت و خاطرنشان کرد: الگوی خرید از خرید‌های فله‌ای میوه‌های تابستانی به خرید‌های کم‌مقدار در فاصله‌های زمانی اندک تغییر پیدا کرده و در همین حال اتحادیه نیز فروشندگان را مکلف کرده هر میزان خرید میوه و تره‌بار حتی یک عدد را با مشتری حساب و کالا را عرضه کند.

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.