صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۵ ورزشکار کشورمان امروز، جمعه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ۳ رشته به مصاف رقبا خواهند رفت.

به گزارش شهرآرانیوز، چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با رقابت ۵ ورزشکار از کشورمان در ۳ رشته پیگیری خواهد شد. در این روز حسن در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد به میدان خواهد رفت و در صورت پیروزی برابر رقبای خود یک طلای دیگر به کاروان ایران اضافه خواهد کرد.

کشتی

یونس امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مرحله یک هشتم نهایی از ساعت ۱۲:۴۰ با چامیزوی کوبایی-ایتالیایی رقابت خواهد کرد دارنده مدال برنز المپیک ریو و سابقه طلای جهانی را در کارنامه دارد. امامی در صورت صعود به یک‌چهارم نهایی باید با کایل داک آمریکایی دارنده ۴ طلای جهان و برنز المپیک توکیو کشتی بگیرد. هر ۲ کشتی‌گیر در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ یک بار با یکدیگر کشتی گرفته‌اند که کایل داک به برتری رسیده است.

امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران در مرحله یک هشتم نهایی از ساعت ۱۲:۵۰ به رقابت خواهد پرداخت. زارع تا مرحله نیمه نهایی با طا‌ها آکگول دارنده مدال طلا و برنز المپیک ۳ طلای جهانی روبرو نخواهد شد. این دو کشتی‌گیر در سه دوره اخیر جهانی با یکدیگر روبرو شده‌اند که زارع در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ آکگول در سال ۲۰۲۲ به پیروزی رسیده است.

حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت حدود ۲۱:۳۰ به مصاف رمضان ماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل بلغارستان می‌رود که موفق به شکست آرون بروکس از آمریکا شده است. یزدانی در صورت شکست این کشتی‌گیر دومین مدال طلای المپیک خود را کسب خواهد کرد.

تکواندو

مهران برخورداری نماینده وزن منفی ۸۰ کیلوگرم تکواندوی ایران امروز از ساعت ۱۱:۴۰ با جیسنوف ازبکستانی دارنده ۲ طلای قهرمانی آسیا روبرو خواهد شد. برخورداری در صورت پیروزی برابر رقیب ازبک احتمالاً باید با سیمونه آلسیوی ایتالیایی در دور بعد مبارزه کند که رنک یک تکواندوی جهان را در اختیار دارد و ۲ بار نیز قهرمان جهان شده است. در صورت شگفتی‌سازی و صعود به نیمه‌نهایی نیز احتمالاً با تکواندوکار اردنی برخوردار خواهد کرد که فینالیست المپیک توکیو بوده است.

وزنه‌برداری

میر مصطفی جوادی، نماینده دسته ۸۹ کیلوگرم ایران از ساعت ۱۶:۳۰ به رقابت خواهد پرداخت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.