صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طوفان در فارس قربانی گرفت| خسارت بالای سیلاب به باغات

  • کد خبر: ۲۴۴۱۲۲
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از بروز خسارت به باغات شهرستان‌های جنوب شرقی استان اعم از استهبان، فسا، داراب، نی‌ریز و... بر اثر وقوع سیلاب خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا غلامی با اعلام این مطلب گفت: طی روز‌های اخیر وضعیت نارنجی در منطقه جنوب شرق فارس اعلام کرده بودیم که در این وضعیت رگبار، رعد و برق، وزش طوفان و گردباد و سیلاب پیش‌بینی می‌شود و در همین راستا به تمام دستگاه‌ها، فرمانداران و بخشداران اعلام کرده بودیم و همه اینها در آماده‌باش کامل بودند.

وی افزود: عصر امروز، ۱۹ مردادماه بر اثر وزش باد شدید و طوفان در استهبان، یک شاخه درخت کهنسال در منطقه آبشار تفریحی شکسته شده و بر سر یک فرد ۶۴ ساله که در حال عبور بوده است، می‌افتد و منجر به فوت وی می‌شود.

غلامی بر ضرورت توجه به هشدار‌های هواشناسی و ستاد مدیریت بحران از سوی عموم مردم تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد قوانین را رعایت نکرده و به هشدار رسانه‌ها هم توجهی نمی‌کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه سیلاب باعث بروز خسارت به باغات استهبان، فسا، داراب، نی‌ریز و به طور کلی مناطق جنوب شرق استان شده است، گفت: راه روستایی روستای سعادت‌آباد بخش فسارود شهرستان داراب نیز بر اثر سیل از بین رفته است که هم‌اکنون نیرو‌های راهداری مشغول ترمیم این راه هستند.

وی در خصوص خسارات باغات گفت: فرمانداران باید کمتر ۷۲ ساعت میزان خسارت‌ها را به ستاد مدیریت بحران اعلام کنند تا ما خسارات را از محل ستاد مدیریت بحران پرداخت کنیم.

غلامی درباره عشایر نیز گفت: به دلیل اینکه هوا بسیار گرم است، عشایر در منطقه جنوب و جنوب شرق استان فارس حضور ندارند و اکنون در مناطقی مانند سمیرم، اقلید و... هستند لذا خسارتی به عشایر نداشتیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.