صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرش‌آرا، قعرنشین جدید فوتسال ایران

  • کد خبر: ۲۴۴۱۸۹
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
تنها نماینده استانمان در لیگ‌برتر فوتسال، این روز‌ها قعرنشین لیگ است.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته پنجم لیگ‌برتر فوتسال کشور با چهارمین شکست تنهانماینده استانمان همراه شد. فرش‌آرا که این هفته در مشهد میزبان تیم هیئت‌فوتبال قم بود، درحالی با یک گل مقابل این تیم بازنده شد که خیلی‌ها منتظر یک پیروزی شیرین و پایان بحران نتیجه‌گیری این تیم بودند. شاگردان احمد شفیعی در این روز همچون بازی‌های قبل در گل‌زنی کاملا ناموفق و بسیار بدشانس بودند و این همه درحالی بود که نمایش کلی تیم چندان چنگی به دل نمی‌زد. تیم جوان فرش‌آرا که شاید اولین‌بار در همه سال‌های حیاتش از نظر مهره چندان تغییری نسبت به فصل قبل نکرده، در این بازی مثل یکی‌دو بازی گذشته‌اش به‌راستی شایسته باخت نبود، اما چند اشکال کوچک و بزرگ دست به دست هم داد تا بار دیگر این تیم دست‌خالی از بازی خارج شود. هفته بعد فرش‌آرا در قزوین جدالی دشوار با کراپ الوند خواهد داشت و پس از آن لیگ نزدیک به یک‌ماه تعطیل می‌شود. این بی‌تردید بهترین فرصت برای فرش‌آراست تا همان فرشی شود که همیشه دیده‌ایم؛ تیمی سخت‌کوش که برای بالانشینی ادعایی ندارد، اما هیچ‌گاه دغدغه سقوط و قعرنشینی نداشته است!

آرامش، نسخه تیمی که آرامش ندارد

همه آن‌هایی که دستی بر آتش ورزش حرفه‌ای دارند، متفق‌القول می‌گویند اولین کاری که فرش‌آرا برای عبور از این بحران باید انجام بدهد، حفظ آرامش است. ایجاد تنش و گرفتن تصمیمات لحظه‌ای می‌تواند وضعیت این تیم را بدتر از قبل کند و چه بسا به نقطه‌ای بی‌برگشت‌ برساند. هرکسی که یک نیمه بازی فرش‌آرا را دیده باشد، می‌تواند استرس حاکم بر کل تیم را تشخیص بدهد. گل‌نکردن موقعیت‌های بسیار ساده، بازی پراشتباه حتی از سوی بازیکنان باتجربه و التهاب روی نیمکت، همه و همه نشانه‌هایی از این واقعیت است که این تیم در دیگ جوشان استرسی است که شاید خیلی محلی از اعراب نداشته باشد. فرش‌آرا همیشه تیمی متوسط بوده و در طول دوران حضورش در لیگ‌برتر چنین روزهایی را بارها تجربه کرده است، اما اینکه چرا امسال و فقط پس از گذشت پنج هفته این‌قدر خودش را زیر فشار می‌بیند، جای پرسش و تعجب دارد!

لزوم خرید بازیکن

فرش‌آرا آن‌گونه که گفته شد، نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و از ترکیب اصلی این تیم فقط علی نیکنام در دروازه، وحید ندری و میثم برمشوری جدا شده‌اند، اما با این همه، نیاز به جذب چند بازیکن خوب به‌خوبی احساس می‌شود. در بازی این هفته بسته‌بودن دست کادرفنی آشکار بود و جوان‌هایی که به زمین آمدند، در حدی نبودند که بخواهند فرش‌آرا را از این بحران نجات بدهند. شوربختانه برخی بازیکنان باتجربه فرش هم در وضعیت ایده‌آلی نیستند و به‌جرئت می‌توان گفت در بازی برابر هیئت‌فوتبال قم به‌جز قدرت بهادری که تازه او هم از صد خود پایین‌تر است، بقیه بازیکنان باتجربه این تیم نمایشی ضعیف از خود نشان دادند و به‌مراتب کمتر از حد توانمندی واقعی خود ظاهر شدند.

خودانتقادی کادرفنی

احمد شفیعی، سرمربی این فصل فرش‌آرا، از بدنه این باشگاه است و دست‌کم دو دهه به عنوان بازیکن و مربی همراه تیم‌های فوتبال و فوتسال این مجموعه بوده است. او از مربیان کاربلد فوتسال خراسان محسوب می‌شود و در لیگ‌برتر به‌عنوان عضو ثابتی از کادرفنی کنار مربیانی چون مجید مرتضایی و محسن حسن‌زاده کار کرده و موفق هم بوده است. شفیعی فوت‌وفن مربیگری فوتسال را می‌داند و برای تصدی این مسئولیت مهم از نظر فنی چیزی کم ندارد، اما از نظر دیگرفاکتورهای لازم برای حضور موفق در لیگ سطح بالایی چون لیگ ایران نیاز به خودارزیابی و حتی خودانتقادی دارد. او در بازی با هیئت‌فوتبال قم یک نیمه را به‌دلیل اخراج از دست داد و سابقه این کار را داشته است! حق او اخراج نبود و داور سخت‌گیرانه و ناعادلانه برخورد کرد، اما شفیعی باید بداند آرامش‌نداشتن و به‌حاشیه‌رفتن اولین ضربه را به او و سپس به تیمش می‌زند که خواسته یا ناخواسته تحت‌تأثیر وضعیت روحی و روانی سرمربی‌اش قرار دارد. شکست‌دادن تیم قمی با سطح فنی بسیار پایین‌تر از واقعیت فرش‌آرا کار سختی نبود، اما همین اتفاق باعث گره‌خوردن بیشتر این بازی شد و درنهایت شد آنچه نباید می‌شد.

فرصت خوب تعطیلات

توفیق اجباری تعطیلات لیگ به‌دلیل شروع مسابقات جام‌جهانی بهترین فرصت برای فرش‌آرا و کادرفنی این تیم است که ریکاوری کند. دیدن چندباره بازی‌های تیم و یافتن نقطه‌ضعف‌های اصلی، افزایش آمادگی تاکتیکی تیم، ترمیم ضعف روحی و روانی بازیکنان، برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح فنی بازیکنان به‌خصوص مهره‌های اثرگذار و در صورت امکان جذب چند بازیکن خوب سرفصل کارهایی است که فرش‌آرا می‌تواند با اجرای بی‌نقص آن‌ها پس از تعطیلات در قواره همان تیمی ظاهر شود که می‌شناختیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.