صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیران بازار سرمایه دو روز پس از به‌شهادت‌رسیدن اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس، تصمیم گرفتند برای نجات سرمایه سرمایه‌گذاران و کاهش سرعت روند خروج پول حقیقی از بازار، دامنه نوسان قیمت را در محدوده منفی و مثبت یک‌درصد تعیین کنند؛ اما از طرف دیگر بازار با رکود عمیقی مواجه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای امروز و در پایان وقت معاملات ۰.۰۶ درصد رشد کرد و در سطح ۲ میلیون و ۳ هزار واحد قرار گرفت. فملی و فارس بیشترین اثر منفی و شستا، نوری، شپدیس، پارسان و بوعلی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

شاخص کل هموزن و فرابورس امروز برخلاف شاخص کل روند منفی را در پیش گرفتند. براین اساس شاخص هموزن ۰.۰۸ درصد و شاخص فرابورس ۰.۰۱ درصد منفی را ثبت کردند. 

امروز باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم که ۱۴۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز به میزان حداقلی یکهزار و ۶۵۵ میلیارد تومان رسید. 

تصمیمات در جلوگیری از خروج پول حقیقی از بازار پس‌از به‌شهادت‌رسیدن اسماعیل هنیه در محدودساختن دامنه نوسان قیمت سهام، به منظور کاهش ریسک در بازار اتخاذ شد. از اتخاذ این تصمیمات نزدیک به یک هفته می‌گذرد؛ اما آیا پس از برداشته‌شدن سایه این ریسک، پول‌ها به بازار بازمی‌گردد یا خیر؟ 

بازار سهام علاوه بر سایه جنگ ایران و اسرائیل، ریسک‌های دیگری را نیز متحمل شده است؛ از رکود جهانی قیمت‌ها و نرخ بهره بالا گرفته تا تحریم‌های بین المللی و سرکوب نرخ ارز که بر تعمیق رکود بازار سهام افزوده است. 

کارشناسان با نگاه تکنیکالی به بازار معتقدند محدوده احتمالی برگشت بازار می‌تواند کف حمایتی یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد برای شاخص کل باشد. در صورتی که این سطح از دست نرود و سیاستگذاران نیز رفتار‌های حمایتی از بازار را داشته باشند، می‌توان به بازگشت بازار امیدوار بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.